Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 707
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Aaaa, du är bäst! Får nog ta en tur till IKEA igen, nu vet jag vad jag ska köpa i alla fall:idea:

FInns ingen i tråden som är så fiffig som du!!

Men det schabraket var ju skitsnyggt! Skulle aldrig orka sitta o brodera så där noga...snabbt ska det gå när jag gör något :p
Knåpade dit blinget på några minuter bara :D

Tack:o Men det är ju så roooligt att brodera så det gör inget att det tar tid:D Nu har du inspirerat mig rejält, har skissat fram en bomlös-pad och ett schabrak. Har börjat på schabraket redan. Bilder under arbetets gång utlovas ;)

fick reflex band över, tips på vad man kan göra?
någon som har tips på hur man kan göra höga transportskydd?
jag har sytt sådana gamla teddy varianter förrut men det blir ju lite trixit om man ska över knä osv... *funderar*
har tråden stannat av en stund? :cry:
det brukar vara massor med inlägg per dag, kom igen nu alla kreativa bukare! :banana:

Myyyycket vackert schabrak må jag säga....:love:
Vad är det för kvalité på tyget?

har du provridit med den nya?
glider det inte om det är så blankt?under sadeln alltså?:confused:

väntar, väntar, väntaaar på mer reflexpasspoal så ska vi se om jag inte kan få till ett par schabrak till plus ett ridtäcke kanske...:D

tyget bara ligger där å stirrar på mig :eek: kanske man startar iaf....:angel:

Visst var det någon som hade sytt sin egen svansreflex här va?:confused: minns inte vem, någon som har förslag på beskrivning till en hemmasnickrad sådan?:bow:

Tvär-kom på en idé till!:idea:

Om man skulle sy matchande överdrag(alltså till schabraken man redan gjort) till pannband,(på tränset) nosgrimma(om man har sån), som rören som håller ihop stiglädren så man inte ska nypa benen av sig å kanske till och med till sadelgjorden också med reflexer!! :love:

Vaddå häftigt?!

ska genast börja sy fast remmarna på mitt blåa schabrak och fixa matchande överdrag till det, kanske jag kan provköra rubbet till helgen!!:D

Vilken inspirationskälla den här tråden är!!!!:banana:
:bow: :bow:

Myyyycket vackert schabrak må jag säga....:love:
Vad är det för kvalité på tyget?

har du provridit med den nya?
glider det inte om det är så blankt?under sadeln alltså?:confused:
Taaack :bow:
Det är ett rätt kraftigt lite blankt tyg som jag hade liggande. Har provridit idag och det ligger som en smäck, tack vare en bit "halkmatta" från Ikea under sadeln :D

Måste ju visa mitt allra senaste projekt också...avslutades idag :D
Pållen har tjatat så om Tomas DiLeva och hans snygga rymd-inspirerade klänningar, så jag var precis tvungen att sy ett nytt fleecetäcke för att få tyst på henne :rofl:
Img_1809.jpg

Närbild på 'Jymd-mönstret':
Img_1808.jpg

På plats...visst ser hon nöjd ut:
Img_1812.jpg

Måste ju visa mitt allra senaste projekt också...avslutades idag :D
Pållen har tjatat så om Tomas DiLeva och hans snygga rymd-inspirerade klänningar, så jag var precis tvungen att sy ett nytt fleecetäcke för att få tyst på henne :rofl:
Img_1809.jpg

Närbild på 'Jymd-mönstret':
Img_1808.jpg

På plats...visst ser hon nöjd ut:
Img_1812.jpg

Vilket coolt fleece! Vill också ha!! Måste verkligen ta tag i mig själv och börja sy lite.
Problemet är att tiden inte räcker till: Jobba, stallet, rida, träffa pojkvännen, sova, träffa familjen.... När ska man hinna sy? ska jag kanske prioritera bort sova och sy på nätterna, hehe..

Vill så gärna sy massvis, har fått så mycket inpiration av tråden ju!!

Hur bär du dej åt egentligen :confused:

Alltså ännu ett underbart hemmasytt projekt som är bättre än dom kommersiella produkterna :bow: :bow: :bow:

Här ännu inte hittat något fleecetäcke som sitter som dom ska utan att orsaka skav på bogarna och/eller framför manken :cry:

Men du, du syr bara så där ett som sitter som gjutet... snacka om att jag blir ännu mer nertryckt :crazy: ;)

Hur bär du dej åt egentligen :confused:

Alltså ännu ett underbart hemmasytt projekt som är bättre än dom kommersiella produkterna :bow: :bow: :bow:

Här ännu inte hittat något fleecetäcke som sitter som dom ska utan att orsaka skav på bogarna och/eller framför manken :cry:

Men du, du syr bara så där ett som sitter som gjutet... snacka om att jag blir ännu mer nertryckt :crazy: ;)

;) det är väl fördelen med att sy eget, det är inte massproducerat för att passa alla utan man kan göra de korrigeringarna och förbättringarna man vill ha till sin häst.
jag håller med dig! Superbra passform!! var det jobbigt att sy? :confused:

jag har knäppt kort på min pad nu, men då funkar inte photobucket istället *grrr*
kom på när jag var i stallet att jag har även sytt eget reflex ländtäcke och "stjärtvärmare" (fast det är får skinns fäll som jag sytt om för att passa sadeln, jag har den året om och det är mest mjukt inte varmt som man kan tro...) det kommer kort på både den och padden när jag kommit hem från jobbet i kväll istället..:cool:

Vilket coolt fleece! Vill också ha!! Måste verkligen ta tag i mig själv och börja sy lite.
Problemet är att tiden inte räcker till: Jobba, stallet, rida, träffa pojkvännen, sova, träffa familjen.... När ska man hinna sy? ska jag kanske prioritera bort sova och sy på nätterna, hehe..

Vill så gärna sy massvis, har fått så mycket inpiration av tråden ju!!
Tack :)
Tja... man syr medan man umgås med familjen, ibland även vännerna. Faktiskt skittrevligt att umgås medan man jobbar :idea:

Oj...tackar :o :bow:
Men sååå märkvärdigt är det ändå inte :p
Precis som Springsten skriver så är ju detta fördelen med att sy själv, att man kan måttanpassa exakt efter sin häst. I detta fallet har jag ett gammalt fleecetäcke som mönster...det är trasigt och skitfult, men sitter perfekt på min pålle...så då var det ju bara att klippa till efter det :)
Sen har jag en hel del rutin på att sy vilket ju också underlättar, även om hästgrejor är ett hittills outforskat område.
Kan dessutom köpa en del material från grossist eftersom jag har firma. Vem vet, kanske kan man sy o sälja en o annan hästpryl framöver, om jag får fram några bra modeller :idea:

till dig som ville ha beskrivning på svansreflexen :) :
jag tog ett tyg och sydde ett rör av det och vände ut och in, det ska vara så långt så att det räcker runt svansen + lite till. sedan sydde jag på baksidan fast reflecband, 4 st. och sedan kardborre fast och till slut två reflex liggande på tyget. tyvärr är jag superdålig på att färklara saker, se själv på bilden :)

http://s105.photobucket.com/albums/m215/FaNNieeH/?action=view&current=EvalottasreistiTyskland034.jpg
http://s105.photobucket.com/albums/m215/FaNNieeH/?action=view&current=EvalottasreistiTyskland035.jpg

oh, vad snygga saker ni syr. fick lust att sy själv, måste hitta når snyggt fleece tyg till täcke :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 077
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈