Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 737
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

om man inte syr den som en "vetevärmare" som man stoppar i micron innan man går till stallet (eller det kanske ni har i stallet...?) och sen kopplar på bettet. då bör det ju bli varmt... eller?

Shit va du är fiffig :) Borde ju fungera super, om man har en micro i närheten av stallet.

Lorelie och Matulda: Vilka snygga grejer ni har gjort!!:banana: Blev skithäftigt!:D

om man inte syr den som en "vetevärmare" som man stoppar i micron innan man går till stallet (eller det kanske ni har i stallet...?) och sen kopplar på bettet. då bör det ju bli varmt... eller?

Vad smart:idea: Det är ju faktiskt en riktigt riktigt bra ide när man tänker efter! en sådan ska jag nog ta och göra.. Är så trött på att behöva gå runt med bettet i armhålorna en kvart innan det blir varm. Händerna funkar ju inte alls:crazy:

spola bettet i varmt vatten en stund innan, och låt det svalna till lagom temperatur innan du tränsar. då blir bettet genomvarmt snabbt dessutom.

då blir jag så blöt för jag lyckas alltid drälla på mig själv och massor på lädret;) hehe, men jag ska nog testa idén med vetevärmare. Fast som tur är så behöver jag inte värma bett jämt med då man även varvar med bettlöst *piuh*

man kanske skulle göra ett par vetevärmarhandskar åt sig själv att ta på sig några minuter innan man rider iväg:D

det skulle faktiskt vara jäkligt härligt att ha ett par vetevantar och trä på sig när det är svinkallt ute:love: man borde ju faktiskt kunna göra ett par tumvantar av större modell som vetekudde?? eller?

det skulle faktiskt vara jäkligt härligt att ha ett par vetevantar och trä på sig när det är svinkallt ute:love: man borde ju faktiskt kunna göra ett par tumvantar av större modell som vetekudde?? eller?

hmm... kan inte det bli lite otympligt och tungt?? :confused:
läste i en annan tråd att trav männniskor har latex vantar under vanliga ridhandskar. gummihandsken stoppar mot blåst och att värmen kommer ut, dock så gick det inte att ta av dem och det blir svettigt under. har själv inte provat... någon som har en åsikt?

Latex och gummi är inte samma material, men dom är mycket riktigt beständiga mot väta och vind utifrån... men man är rätt ruggig om händerna när man tar av sej handskarna :crazy:

Inom sjukvården använder man handskar av dessa material vid exempelvis opertioner och såromläggningar...

Förutom att det även finns kondomer i ovan nämnda material :o :cool:

Och man kan vara allergisk mot båda sorterna :devil:

Va fina saker ni gör! :love:

Jag funderar faktiskt på att sy ett lite roligt lite hästrelaterat plagg i slöjden.
Ni vet sånndär hemska mjukisbyxorsom det står massa märken och sånt på för att folk ska lägga märke till ens röv.
Tänkte göra ett par sånna, men istället för typ "sexy thing" eller vad det brukar stå, så ska det på mina byxor stå; "Häströv"

Tycker det var lite skoj. ^^,

Senast ändrad:

*kl*

Jag har en liten fråga vilket tyg är bäst om man ska sy ett schabrak?

Jag har mest använt fleecefiltar, har det på undersidan på alla schabrak, och på två av dem är det vanligt bomullstyg på ovansidan, resten är helt i fleece. Som mellanlägg använder jag Ikeas tunnaste täcke (Mysa lätt), ett sånt räcker till 3 schabrak om man pusslar ihop det rätt :)

hmm... kan inte det bli lite otympligt och tungt?? :confused:
QUOTE]

Man kan ju sitta still och bara ta det lugnt under tiden det verkar:p eller värma bettet med vantarna. Då slår man två flugor i en smäll;) Eller så kanske hästen tycker det är mysigt att få vila mulen i något varmt:o :D eller varför inte lägga sitt eget huvud i händerna:p Då värmer man ju upp kinderna tills dess att man ska rida ut, eller om man värmer sig efter ridturen...

Man kan ju göra ett par vantar med tunt lager vete i, men så pass att man ändå får värme av dem.

?

Va fina saker ni gör! :love:

Jag funderar faktiskt på att sy ett lite roligt lite hästrelaterat plagg i slöjden.
Ni vet sånndär hemska mjukisbyxorsom det står massa märken och sånt på för att folk ska lägga märke till ens röv.
Tänkte göra ett par sånna, men istället för typ "sexy thing" eller vad det brukar stå, så ska det på mina byxor stå; "Häströv"

Tycker det var lite skoj. ^^,
:banana: :bump: :bow: :banana: :bump: :bow:

Haha, helt suveränt!!

*knapplån*

Jag har gjort lite fårskinnsgrejer till pållen :D superbra

Sadelgjordetunnel
DSC00062.jpg

Sadelgjordstunnel, sits till min pfiff bomlösa, ludd till hackamore, pad till pullarnosgrimma
DSC00061.jpg

närbilder på paden
DSC00060.jpg

DSC00059.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka