Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 739
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

I gamla fälgar (med el utan däck) går det att fästa stolpen i på många sätt. Dels svetsa på en hållare och sen skruva på (som de på bilden) och sen kan man även runda av stolpen i botten och pressa i. Det som gör att jag gillar dem är att de är stabila och det krävs en hel del för att välta dem.

hmm, det låter och ser ut som ett par väldigt stabila och bra hinderstöd:) . Funderar på hållaren du pratar om. Hur ser den ut?

Vilka fiffiga benreflexer, Ivory! Vad smart med knäppet:)
Jag måste fortsätta med mina benreflexer oxå... har tre stycken hittils men reflexerna och kardborren tog slut:crazy: :D

Jag gjorde mina hinderstöd såhär:

l----l
l l--l l
l l--l l
l----l

rutan i mitten är själva stödet, och de vågräta strecken är brädbitar dom är fastskruvade i stödet. Utanpå dessa brädbitar har jag skruvat fast de lodräta brädbitarna. Hoppas ni förstår:p

Finns även färdiga stöd som ha denna konstruktionen.

svårt o rita då strecken flyttas..:S

Senast ändrad:

hmmmm... jag förstår nog till hälften:o sorry om jag frågar men du vill inte prova i paint?? :o :o :o

hmm, det låter och ser ut som ett par väldigt stabila och bra hinderstöd:) . Funderar på hållaren du pratar om. Hur ser den ut?

Så här! Jag gick ut nu o fotade i mörkret så bilden är väl inte den bästa men..
P1020010.jpg

Lämnade den biten med hållaren till sambon. Fast de går ju att göra enklare om man vill.

Vilka fiffiga benreflexer, Ivory! Vad smart med knäppet:)
Jag måste fortsätta med mina benreflexer oxå... har tre stycken hittils men reflexerna och kardborren tog slut:crazy: :D

Ja, jag har tappat allt för många genom åren och jag blir lika lessen varje gång så... :(
He he... Jag har "bara" sju stycken kvar att sy. Hmm... :p

Fast jag har roat mej med att sy fler reflexludd till både pannbanden o nosgrimmor. De går snabbare! :D

jag glömde låna schabrak av tränaren två gånger i rad! :p

så igår efter jag duschat o allt efter ridningen åkte jag till djuraffären (underbart att vara i usa där affärerna har öppet till 18 en söndag som dessutom är nyårsafton! :D ) o köpte ett att ha som mall som jag ska lämna tillbaka sen! :angel: (tror jag, det var hemskt snyggt det med, så jag kanske behåller det... o jag har inte ens någon häst! :p ).

så nu är ena halvan på schabraket sytt!!!

det blir RUSKIGT snyggt också måste jag säga! :banana:
fast jag hittade inga bra band att ha till sadelgjordsstropparna o fästena, o inget bra att ha "längst upp" heller.. men det tar vi ju ändå sist så vafan...

ska börja med andra halvan nu, borde väl vara klar senast imorn så ni kan få se bilder! :D

Nån som har mått på hur en halsrem behöver vara för att vara lagom bred (och lång)?
Visserligen är det väl bara att mäta runt halsen men jag tänkte ifall nån har en färdig som används, just hur bred den är.

Så här! Jag gick ut nu o fotade i mörkret så bilden är väl inte den bästa men..
Lämnade den biten med hållaren till sambon. Fast de går ju att göra enklare om man vill.

Då förstår jag.:) det är alltså ihopsvetsat som en låda kan man säga, som sedan i sin tur är fastsvetsad i fälgen? Men du har ingen botten på "lådan" eller? Och sen stoppar man ner stolpen i "lådan" ..?

nämen:D du både syr och handlar snabbt!:D Längtar verkligen efter resultatet:banana:

Jag har börjat fnula på om man ska ta och göra sig ett pannband i tygaktigt material? alla mina pannband är slut nu och så vill jag göra ett i mjukare material:) vad tror ni man ska använda då? Ska man kanske ta jeans som grund och sedan göra någonting PÅ jeanstyget...... eller? alla tips och förslag välkommna!:D

Nån som har mått på hur en halsrem behöver vara för att vara lagom bred (och lång)?
Visserligen är det väl bara att mäta runt halsen men jag tänkte ifall nån har en färdig som används, just hur bred den är.

är inte bredden ca 4 cm? jag har ingen själv förstås, men tycker det ser mystiskt likt ut 4 cm på dom man råkar se......:confused:

eftersom du tycker att jag är så snabb så kan jag ju lite snabbt ta ett kort på underverket o visa. :D

vet nämligen inte när jag kommer hinna få tag i resten av det jag behöver så. :p

schabrak1.jpg

jag orkar inte läsa hela tråden MEN är det någon som har sytt ett fleecetäcke med hals? skulle nämligen vilja göra det...är det någon som har erfarenheter eller tips?

ååååååååååååååååååååh:love::love: Jag sitter allvarligt och gapar! det kommer bli skitsnyggt när det är färdigt!

jag orkar inte läsa hela tråden MEN är det någon som har sytt ett fleecetäcke med hals? skulle nämligen vilja göra det...är det någon som har erfarenheter eller tips?

Inte för å skryta men det är nog jobigt att läsa genom hela tråden:devil :D Skämt å sido... Niki har gjort ett med hals och så två personer till... kan leta reda på dom:p

Den som av en tillfällighet hänger i badrummet är 3 cm bred och det är ca 70 cm till det hål, från spännet räknat, som används till d-ponnyn.

jag har letat efter dom som gjort täcke med helhals och har bara hittat Niki (finns i början av tråden, typ andra eller första sidan) och Cita (http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05530000-05539999/640x480/5534910.jpg?0) hittade inte helt rätt sida men hittade en sida när någon hade citerat hennes inlägg och kopierade en bildadress där:o men jag lovar, det finns en person till som gjort ett täcke med hals....hittar denne inte bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka