Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Oooo!! Shit vad snyggt det blev. Nu blir jag måttligt avundsjuk på dig. Vill också kunna sy. riktigt fin färg till hästen.
Sen måste jag säga att du har en väldigt fin tömkörningsgjord :angel: (har en likadan)

Undrar vad det är för tyg du har överst, och hur du har sytt på fleecen under till. Var det svårt? Vill egentligen ha ett vattentätt tyg på mitt ridtäcke, men antagit att det itne andas korrekt. Du kanske kan ge mig lite tips?

det översta tyget är något nylonliknande, tror inte att det är vattentätt, men det borde stå emot vatten lite iaf. och spån och hö och liknande fastar iaf inte
det var lite krångligt att sy fleecen på undersidan eftersom fleece är väldigt stretchigt, och det andra tyget var inte det minsta stretchigt

det var faktiskt första gången som jag använda tömkörningsgjorden, men den var mkt bra :)

Min mamma sa att jag skulle köpa vaxduk, till mitt ländtäcke jag ska göra.. som jag ska ha över fleecefilt :P haha, jag vet inte, kasnke värt ett försök , även om de inte andas så är de ju vattenavstötande iaf :P kan man ju inte säga annat !:rofl:

Jag använde duschdraperi till mitt ländtäcke, med fleece närmst hästen. Fleecen transporterar ju bort fukt från hästen, och allt samlas mellan draperiet och fleecen och det blir jätteblött när man använt det... ingen bra idé allså :p

Haha får skippa mammas idé då, jag funderade på o köpa någon billig regnjacka och använda ryggen på jackan... för sånt ävernylon är ju rätt dyrt eller ?
Jag hittar inte ens någonstans o köpa det på metervara !

Haha

det översta tyget är något nylonliknande, tror inte att det är vattentätt, men det borde stå emot vatten lite iaf. och spån och hö och liknande fastar iaf inte
det var lite krångligt att sy fleecen på undersidan eftersom fleece är väldigt stretchigt, och det andra tyget var inte det minsta stretchigt

det var faktiskt första gången som jag använda tömkörningsgjorden, men den var mkt bra :)

aha. tyckte det såg ut som ett sånt där prasligt vattentät tyg som finns på vissa ridtäcken. jag vill egentligen ha ett sånt :( men det är frågan om det är värt det.

Har också bara använt min en gång, men det gick ju kanon :D

Vad läckert det blev :banana: :banana: :banana:

Till Lorelei: Du borde ha schabraksömnad som yrke ;) :banana: :banana: :banana:

Erga ÄLSKAR sitt älgschabrak :love:

Glöm inte att fota när det ligger på hästen också :p

Kommer här ;)

gs6.jpg

gs7.jpg

gs9.jpg

gs10.jpg

Fy vad läckert det blev när det låg på.
Vad är den för material? Ser lite "prassligt" ut, vattentätt?

Jaa *sugen* Men jag har nu lovat mig själv att inte hitta på/starta fler syprojekt innan jag är klar med några av de jag redan har :angel:

haha, det låter som en bra idé :idea: . haha
Själv har man inte ens orkar köpa tyg till sitt projekt. vet inte vad jag vill ha för tyg är. Skulle helst vilja ha ett vattentätt som andas, men vart hittar man det?
sen vet jag inte riktigt hur stort det ska vara framme vid bogen. är det för lite, kan han ju inte röra sig, är det för mycket känns det som det knölar sig.
jag behöver expertråd :D

Fy vad läckert det blev när det låg på.
Vad är den för material? Ser lite "prassligt" ut, vattentätt?

Visst blev det :love:

Vet inte vad det är för tyg, hittade det bland farmors gamla saker. Det är lite som silke, fast styvare, och det trasmar upp sig jättelätt och blir låååånga trådar :crazy: Kan tänka mig att det är nylon kanske? Det prasslar inte. Ganska tungt. Skimmrar lite när man vrider det i ljuset

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?