Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 667
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

det låter proffsigt hörru:D fasen, vilken lyckoost du är då.. vi har bara skitmaterial i skolan. inte ett enda normalfärgat fleecetyg:craxy:

klar snart!?!?!?!?!?!?!?!?! vi ju see!!! :banana: skynda skynda :D

jag har sackat efter rejält... håller fortfarande på med mina benpaddar :angel: och dom började jag på för två veckor sedan... men jag får skylla på skolan:D

Nej, jag blev aldrig klar igår :mad: för att jag spenderade 1½ timma med att bara hitta rätt sömnad på maskinen...så jag han bara göra ca en fjärdedel utav rutorna. Jag fortsätter på tisdag:)
Då SKA det bli klart! :D
Jag kom på att jag ska göra rutorna 12x12 cm istället..jag tyckte det skulle bli för pillrigt och göra 6x6 :p

Sparf skrev:
det låter proffsigt hörru:D fasen, vilken lyckoost du är då.. vi har bara skitmaterial i skolan. inte ett enda normalfärgat fleecetyg:craxy:
Köp själv! Det gjorde jag ;)

håller på o funderar på hur jag ska göra en bomlös sadel.. Av tyger o päls jag har. Funderar på hur bred anläggnings ytan måste va för stigläders fästena, nån som vet?

Vart då?? Vi har bara gardinaffärer i 10 mils radie där jag bor:mad:

jag har tittat på min bomlösa sadel och där är det en stoor läderbit som ligger an över hela sadeln men som sen smalnar av till stigläderfästen. fast det kanske blir för svårt?

Lycka till!:D

Sparf skrev:
jag har tittat på min bomlösa sadel och där är det en stoor läderbit som ligger an över hela sadeln men som sen smalnar av till stigläderfästen. fast det kanske blir för svårt?

Lycka till!:D

funderar på o fästa ihop tvåp snörgjordar brevid varandra, vet inte om jag ska fästa dem i liggunderlag eller dyl också..hum. Har iaf isoleringsrör som fram pommel o benstöd o ett vanligt böjbart rör bak o ska skära ut ett "hål" i den så ryggen blir fri där så det blir enklare att få en kanal till den avlastande paden.

hehehe, jaa:D Annars får jag helt enkelt stå ut med det bajsbrun/gröna fleecetygen i skolan... :angel:

Antagligen,ja ;)
En god nyhet: Jag fortsätter med schabraket mitt imorn! :banana:

så då måste du alltså vara klar idag:devil:!!

jag är inte klar med mina paddar än:angel:

fjordinghanna skrev:
funderar på o fästa ihop tvåp snörgjordar brevid varandra, vet inte om jag ska fästa dem i liggunderlag eller dyl också..hum. Har iaf isoleringsrör som fram pommel o benstöd o ett vanligt böjbart rör bak o ska skära ut ett "hål" i den så ryggen blir fri där så det blir enklare att få en kanal till den avlastande paden.

låter komplicerat:D men det blir nog utmärkt! ta kort på allt nu så att vi får se mästerskapet sen när det är klart!!:D

Guuuuuud! Va jag längtar! :D
det är snaaaaaaaaaaaart klart!
Det blir inte förän vecka 21 som jag kan rida med det första gången, då åker jag nämligen en helg till taffsnäs och rider små fjordingar :love: !
För som sagt så passar det inte på något halvblod :crazy:
men men..vi får se hur resultatet blir!

Tips, sy en barbackapad utan stigläder, eller köp en billig bomlös från börjes eller liknande, lovar att den är billigare än att själv få ihop allt material och få det bra. Finns bild på mitt barbackahemmabygge, sitter jättestadigt på min häst som bär ordentligt med stort steg så det funkar nog på det mesta!

Polly_Mulle skrev:
Tips, sy en barbackapad utan stigläder, eller köp en billig bomlös från börjes eller liknande, lovar att den är billigare än att själv få ihop allt material och få det bra. Finns bild på mitt barbackahemmabygge, sitter jättestadigt på min häst som bär ordentligt med stort steg så det funkar nog på det mesta!

Var finns bilden då kan du lägga ut den här? Jag har inte lagt ut en ända krona för mitt bygge o tänker inte göra det heller. Tar bara "skräp" o så om det blir dåligt behöver jag inte bli ledsen typ. Annars så kanske jag vågar ge mig på en gammal syntet sadel jag har o gör till bomlös, men vill se mersedes benz resultat av sin först inan jag vågar! jo jag har lite funderingar åp börjes bomlös, men ingen ide o köpa något föörns jag kan rida hästen igen o jag är säker på att nån av mina gamla sadlar inte passar..

blandat003.jpg

och en till...

http://s3.photobucket.com/albums/y6... o Sadlar/?action=view&current=blandat001.jpg

Grejen med en bomlös är att om man ska ha stigläder/stigbyglar så måste man ha något som fördelar trycket verkligt bra, men om man bara skiter i den lilla detaljen och gör en barbackapad så slipper man oroa sig över det!

Zaga skrev:
Ja! Nosludd och sadelgjordstunnlar, hur kunde jag glömma dom klassikerna!?!
En kompis till mig har också gjort transportskydd och de blev faktsikt riktigt bra!

Kan du beskriva lite hur du gjore och vilkte matrial du hade på transportskydden? Blev väldigt sugen på att prova sy såna.:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka