Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

jag har precis räknat ut att EN benreflex (dom jag gjorde) kostar ca 25 kronor :eek: är inte det ganska dyrt?? Allt jag använde hade vi ioförsig hemma redan så bensinkostnaden försvann ju:angel: plus att det blev mycket bättre tycker jag.. OCH det är roligt och blir mer personligt:p mjaa... Fast o andra sidan så kostar ju elen för att använda symaskinen lite också.....
man kan se det på många sätt:D

:confused:
Nu vet jag inte riktigt vad rundflätade passpoaler är...:crazy:
Den här passpoalen hade en tygrimpa på som man bara lägger mellan liksom och syr fast i samma raksöm som kantbandet.
IQ-fiskmås....:D

Måste verkligen få berömma dig för den toppenbra beskrivningen! :banana: den kommer hjälpa mig hur mycket som helst när jag väl börjar med min.

Har en fundering bara... Hur gör du med rundflätade passpoaler? Syr du sicksack över dom eller?

Okej... nu tror jag att jag lite bättre förstår det där med att tråckla och sy ihop höger och vänster halva med varandra...

En liten undran bara:

Syr du redan från början så att det blir "platt" på bara undersidan eller syr du så att "allt står upp" som ett "berg" för att senare sy "ner" det ???

Jo jag syr det så den blir platt/slät på undersidan från början och sedan viker jag ner på översidan under ett dekorband/kantband. :D

Visa gärna någon extra bild sedan påhur du just viker ner översidan;) Vore jättesnällt:D
Har funderat på hur du kommer göra men får inte fram något rimligt:p

Jo serru så här gör jag när jag viker ner sömsmånen, man kan även renklippa om man vill, det har jag gjort bitvis då det blev för mycket tyg...:D

blandat053.jpg

Kolla in detta ni som bara ÄLSKAR rosa :love: :D

Detta har jag sytt:

Western träns
5522241.jpg

5522239.jpg

5522242.jpg

Brösta
5522244.jpg

Padd å ländtäcke
5522243.jpg

5522245.jpg

:banana:

jag har mailat till stoff och stil och på reicons hemsida kan inte jag heller finna något.
återkommer när jag fått svar i från stoff och stil!

oooh:P vad häftigt:D Jag har inte heller råd att köpa tyg på metervara, så därför köper jag från Nordiska och Ikea:idea: Du har inget förslag på vad jag kna hitta på och sy??:p
Köpa på metervara?! Köp fleecefiltar i en butik, får man göra reklam?? Butikens namn börjar på Ru- och slutar på -sta....JÄTTEBILLIGT

:confused:
Nu vet jag inte riktigt vad rundflätade passpoaler är...:crazy:
Den här passpoalen hade en tygrimpa på som man bara lägger mellan liksom och syr fast i samma raksöm som kantbandet.
IQ-fiskmås....:D

Duvet sånna där runda.. Ser ut som runda snören:p sånna passpoaler som oftast finns på schabrak man köper....Vet du vilka jag menar??

Kolla in detta ni som bara ÄLSKAR rosa :love: :D

Detta har jag sytt:

Western träns
5522241.jpg

5522239.jpg

5522242.jpg

Brösta
5522244.jpg

Padd å ländtäcke
5522243.jpg

5522245.jpg

:banana:

shit vad fint:love: Fast jag måste erkänna att jag inte är ett sånt stort fan av rosa, men dina grejer vart skitsnygga!! :banana:

jag har mailat till stoff och stil och på reicons hemsida kan inte jag heller finna något.
återkommer när jag fått svar i från stoff och stil!

jag har mailat stoff och stil jag med, men har inte heller fått något svar än. väntar med spänning :)

Köpa på metervara?! Köp fleecefiltar i en butik, får man göra reklam?? Butikens namn börjar på Ru- och slutar på -sta....JÄTTEBILLIGT

Har dom många snygga mönster där föresten?? Och är fleecen tjock eller tunn? :d

Tack så mycket, har sytt mer träns mm i läder ska fota å lägga in lite mer nån dag :)

Jaa nu förstår jag :idea: , nja sånna skulla jag nog tråckla fast för hand så tråden syns minimalt.. :)

Duvet sånna där runda.. Ser ut som runda snören:p sånna passpoaler som oftast finns på schabrak man köper....Vet du vilka jag menar??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?