Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Verry najs!!:d

mycket snyggt, skulle man ju kunna ha på min svarta hingst med.....:love:

Jo alla som letade flurescerande tyger, typ brandman, vägarbetare.

Jag hittade ett Pdf-dokument från bl*klader där de faktiskt sålde flourescerande tyger i olika färger tror jag, men frågan är ju huruvida de säljer till privatpersoner....:crazy:

knapplån.

tänkte att man skulle slå på stort om man nu ska göra nått. och något som går åt är utetäcken!

så jag tänkte kanske göra ett fleecefodrat regntäcke. men vart får man tag på slitstarkt, vattentätt tyg? skadar inte om det är andasmaterial men de är inget måste. har sparat alla spännen och ringar från kastade täcken.

är det förestan ngon som provat göra ett utetäcke? är det jättesvårt?

kanske ska hålla mig till nosludd och sadelöverdrag=) ett sadeläverdrag behöver jag iofs då jag inte fick med något till nya sadeln=)

Senast ändrad av en moderator:

Kolla in detta ni som bara ÄLSKAR rosa :love: :D

Detta har jag sytt:

Western träns
5522241.jpg

5522239.jpg

5522242.jpg

Brösta
5522244.jpg

Padd å ländtäcke
5522243.jpg

5522245.jpg

:banana:

Hej!

För det första, vilket snyggt träns, och inte tala om bröstan. Det måste ha tagit ett stund att göra den.
Jag har själv tänkt att sy mitt egen träns (western), och när jag såg ditt så blev jag ännu mer inspirerad. Men jag undrar vart du får tag i läder och spännen och så? Jag har hittat vanliga spännen men inte dom som är lite snyggare.

Sen undrar jag om du har några tips, eller något som man ska tänka på när man syr i läder?
Har du dubbelsytt allt på tränset?
Jag har själv aldrig provat, men jag gissar att övning ger färdighet :D
Vore mycket tacksam för svar.

Mvh Julia.

De billiga filtarna i den affären är tunna, men det går jättebra att göra schabrak av dem :D
De har dyrare filtar också, men dem har jag inte ens klämt på för jag är för snål :angel:

Några schabrak jag sytt:

Helt i fleece
33410.jpg

Helt i fleece
33409.jpg

Fleece på undersidan, tyg från I**A på ovansidan
33412.jpg

Fleece på undersidan, tyg från I**A på ovansidan
33411.jpg

tja!!

Jag har fått tag i spinnakerväv som ska vara vind-och vattentät från en firma på nätet och de har även olika galontyger om det kan vara nåt å satsa på...:)

textil på nätet

knapplån.

tänkte att man skulle slå på stort om man nu ska göra nått. och något som går åt är utetäcken!

så jag tänkte kanske göra ett fleecefodrat regntäcke. men vart får man tag på slitstarkt, vattentätt tyg? skadar inte om det är andasmaterial men de är inget måste. har sparat alla spännen och ringar från kastade täcken.

är det förestan ngon som provat göra ett utetäcke? är det jättesvårt?

kanske ska hålla mig till nosludd och sadelöverdrag=) ett sadeläverdrag behöver jag iofs då jag inte fick med något till nya sadeln=)

jo det var ju någon som hade räknat ut ungefär vad deras hemmagjorda saker kostat totalt....:d

Spännande tycker jag....:D

mina bägge blåa padfodral har kostat mig ungefär: 60 kr totalt och då tog jag i lite med frakt å så.
hade ju blitt lite mer om jag inte haft melanlägg hemma då.
Då kanske det hamnat på c:a 80 kr st beroende på material i mellanlägget...

Jag törs inte ens tänka på hur mycket pengar jag sparat istället för å köpa orginalfodral.... ;)

Åååååh, vad fina saker du har gjort! Rosa är vackert, synd många gånger att man har en vallack, haha.. Han funkar inte riktigt i rosa, hehe.

Man tackar :)

jag har köpt alla min tillbehör på Slöjddetaljer, Jag har sytt dubbelt.
Det du behöver för att göra det så lätt för dig som möjligt är att in förskaffa lite verktyg.
skärflingskniv
falsben
vaxad lintråd+nål
syl
gaffelmejslar
remskärare
Blir ioförsig dyrt att införskaffa detta om du bara ska sy ett träns, men jag skulle inte vilja vara utan dessa grejor :D
Blir ju snyggast när man har riktiga verktyg.
Lädret är oxå köpt där.
Spännena+chicagoskruv får du köpa i westernbutiker/postorder

Det är verkligen jätte kul hoppas det går bra :idea:

Jaa nu förstår jag :idea: , nja sånna skulla jag nog tråckla fast för hand så tråden syns minimalt.. :)

okej.. Funderade nämligen på att ha en sådan passpoal på mitt ej-påbörjade-padfodral:angel: . I sånnafall så sur man nästan genom mitten på tråden, så att säga... då syns ju inte tråden alls:) shit vad smart jag är:D

:D Nu har jag fotat mer grejer som jag tillverkat :idea:

Ett pullarträns
5534858.jpg

5534853.jpg

5534846.jpg

ett huvudlag till hackamooret
5534850.jpg

5534848.jpg

Detta kommer att bli lika mörkt som pullartränset när jag oljar in det.
Det är blåa stenar på pannbandet syns dåligt.

Mitt egen designade täcke med avtagbar halsdel
5534909.jpg

5534910.jpg

Sen min egendesignade tränsväska+skyddväska
5534911.jpg

5534912.jpg

5534913.jpg

Det var nog allt för tillfället :o :D

EEK EEK EEK!!!:eek: :love: :eek: :love: :eek: :love: :eek:
Cita, Nog märker jag det att du är bra sugen på att skicka över grejerna till mig;) :rofl:

Som sagt ; GAHAJK!!!(långbenläte) FY :devil: vad snygga grejor, du har gåvan bruden det är bara å inse!:love:

JÄVLAR!!!

ursäkta att jag svär. varför är du så himla duktig för? orättvist!

bli inte chockad om det kommer en beställning från mig snart=)

fått svar i från stoff och stil för att citat
"- vi har inte det du söker, du får söka vidare"

så var det med det. :mad:

Har följt tråden men inte haft några bilder att bidra med tidigare. Jag har iallafall sytt en (ful) vojlock, ett ländtäcke (ska förbättra det lite), ett reflextäcke och två repgrimmor, ett regnbågsfärgat träns... Det var allt jag kom på nu... (Bilderna är gamla, skratta inte åt mej o min pålle, det är vackrare nu.. :)

Reflextäcket är jag mest nöjd med, Gosh va fint det är! La ner massa tid på att mäta och kolla vinklar o shit. Kostade inte en krona att göra, gjorde det i slöjden så skolan sponsrade mig (gissar att det kostade drygt omkring 160, reflexbanden var dyrast)

Ländtäcket är bara en filt som jag klippt lite i (ska som sagt förbättra det lite, vill ha det mer "figursytt"), fick en från Pollux när jag var yngre, oxå gratis (typ).

Repgrimman kostade 20-40 kronor, rätt så kul att göra, fiadorknut och såna fina "kors". Har gjort en till en b-ponny oxå, svart och vinröd, assnygg!

Tränset... Hm.. är väl inte särskilt användbart men det var kul at göra.. Gjorde det i skolan så det kostade inte heller något.

Har tänkt göra ett nytt ländtäcke, antingen fleece, täcke (som man har i sängen) eller fleecefodrat regntäcke..

Har två fula schabrak som jag tänkte "klä om" med grå och gammelrosa (eller beige) sammet (velour kanske).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka