Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Det låter toppen det.
Jag önskar bara att jag skulle kunna skicka efter en massa läder och verktyg redan nu. Men jag måste nog spara lite först.

Men längtar!!!:bump:

har du några tillverkningsbilder eller beskrivning på den får du gärna skicka (här eller pm)

Jo jag har bilder men vet inte hur jag lägger in dem... " data nörd" *LER*
Men jag skall försöka.
Nu har jag hajjat hur man lägger in bilder här kommer ett par st.
5542448.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05540000-05549999/640x480/5542450.jpg

Här kommer mina saker:D

fårskinnspad

Köpte ett fårskinn på rea på ik*a, tog en kniv och skar ut efter "mallen". klipper man riskerar man att ullen också ryker:crazy: . sydde in kanterna 5 cm för hand, fy för vad jag har ont i händerna nu! Har stuckigt mig ett flertal gånger, dessutom är det hårt att sy i dubbelt skinn... Jag vet inte om jag ska sy på något på ovansidan, nu tror jag den ligger ganska stilla under sadeln då skinnet inte är halt.

Sedan har jag även sytt på ett hjärta på mitt schabrak(som inte blir renare). Här är bild på hjärtat, och Här på hela schabraket

Här har jag bara limmat på en länk med guld- och silver"ploppar". Ska sy fast det, någon gång i framtiden:D

Har även piffat upp en pullarnosgrimma och ett panband, Såhär ser de ut tillsammans. Bara nosgrimman: såhär
och bara pannbandet: såhär

Ganska oproffsigt gjort men alla är inte begåvade med symaskin:eek: :p

Ååååh vad fina saker!!

Hur gjorde du med fårskinnet när du sydde?? Gjorde du hål innan och sydde sen eller? Funderar på att göra en liknande grej fast till barbackaridning om man kommer över ett billigt fårskinn:idea:

*knapplån*

Dinys rosarandiga ludd har hittat hem :D Så här såg de ut till häst. Nackluddet har vridit sig lite och grimman matchar inte men jag hade lite bråttom :angel:

5560717.jpg

5560718.jpg

Det blev ju toppen snyggt :d :banana: :banana: :banana:

Vann ju trots allt den andra varianten som var långhåriga i regnbågsfärger :d

*kl*

Nu är kjolen klar!!

Jag lyckades med det jag tvivlade på iaf :D

Först skulle det klippas 12 mörka kilar o 4 ljusa.
kjol.jpg

Och så skulle fodret klippas efter bitarna.
kjol1.jpg

Fodret påsytt
kjol2.jpg

Kjolen bakifrån
kjol3.jpg

Kjol snett framifrån
kjol4.jpg

Närbild knappar
kjol5.jpg

Men DU , skoja ru va snyggt!!!:love:

gick ju kanonfint:)

mycket vackert! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka