Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 737
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

ooo, om du har tid kunde du ju varit en ängel o kollat ^^

letat överallt, men hittar inte reflexband på meter >.<

Jag kollar gärna. Är ganska väldigt säker på att det finns beskrivning på ridbyxor:p

Har du tittat i gardinaffärerna? dom har nästan alltid reflex på metervara:idea:

Jag letade efter mina sy-egna-hästgrejer-böcker men jag hittar dom inte!!!:eek: :eek: :eek: katastrof! Men jag SKA hitta dom:cool: om jag så ska vända ut och in på huset

Sambon la upp ett stort garv och gick ut i garaget och hämtade en "längd" sådan därt material och undrade hur många bitar jag skulle ha :D :D :D

Nu har han lite att pyssla med under julledigheten :bump: :bump: :bump:

;NU är ridbyxorna klara men en söm kommer nog tyvärr att skava:smirk: :mad: Men men de sitter bra iaf..;) :banana: Kan ha de i stallet utan att rida:rofl: :angel:

*kl*

Mitt senaste projekt:

33975.jpg

Både luvan på hjälmen och på hästen är hemmasydda :D

Till hjälmen köpte jag två blink-luvor, sprättade isär och sydde efter lite mätande ihop dem igen. 1 och 1/4 luva gick åt undefär. Resten sydde jag en luva åt pållan av, fast hon fick inga lampor på sin (var jag taskig då?). Hade velat ha lampor runt om, men det räckte inte (hade nog blivit för mycket med tre luvor), så det fick bli bara fram och bak. Kunde heller inte ha av/på-knapparna jämte varandra som jag velat. Det är en på varje sidan av huvudet. Själva mekanikpluppen hänger lös, man bara stoppar upp dem på sidan av hjälmen så syns de inte.
Hästluvan gjorde jag en fästannordning innuti, så man plockar isär tränset och trär igenom nackremmen + nosgrimman. Funderade på kardborreband där för att slippa montera isär, men orkade inte krångla :p Man använder den ju inte såååå ofta :angel:

Sambon la upp ett stort garv och gick ut i garaget och hämtade en "längd" sådan därt material och undrade hur många bitar jag skulle ha :D :D :D

Nu har han lite att pyssla med under julledigheten :bump: :bump: :bump:

Härligt :love: då blir det till att måtta å fila å testa hela julen då ;)
om du sätter samma sorts plattor under så tänk på att fila av ena hörnet lite så det inte skadar hästen. (det syns på bilden på dem underifrån att ena hörnet är rundat. )

*KL*

Jag har precis kommit på en sak kan man inte sy bett värmare av något varmt tyg så slipper man värma dem när man ska ut och rida tror ni att det funkar??

Ang. din boxskyllt.. måste säga att du har ett väldigt fint förnamn :D

Jaa funkar det hur har du sytt den har du mätt bettet eller?

menar inget illa men...
varför inte ha
*en vattenkokare i stallet och vattnet värmer du bettet i?
* en mjuk kylväska som du får ner hela tränset i, i kylväskan stoppar du pet flaskor med varmvatten
* hårblås
lite små tips ;)

ikke hästrelaterat men....
någon som har sytt överdrag till soffa?
vi har en hörn soffa som jag tröttnat på tyget på. superskön att sitta i och vi hittar ingen ny som vi vill ha. är det superjobbigt att sy överdrag? andra förslag?

Håller med dig, tror inte bettvärmaren fungerar. Den funktion den kan fylla är att den skyddar nakna händer från kall metall när man ska värma bettet, om man är en tjurskalle och vägrar ha handskar på sig (sån är jag.) Fleece isolerar ju bara den värme som FINNS, och med metall och rumstemperatur runtom så är ju inte fleecen varmare än min stalljacka som jag byter till (och den är iskall när jag tar på mig den :s)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka