Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 739
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Här kommer bild på flugpannbandet iaf :)

43n9f11.jpg

*knapplån*

Har just påbörjat mitt nästa projekt... Är det jättejättefult på ett par svarta ridbyxor med helskoning som är ljus?

oo, har du mönster till helskodda ridbyxor??

hrm..skulle du isf kunna vara en ängel och skicka till mig :D :D

Nej, men jag har ett och ett halvt par vanliga byxor och ett par helskodda ridbyxor att måtta efter ;) Det funkar förhoppningsvis precis lika bra! Nå, är det fult eller? Det är nämligen så att det tyg jag har att tillgå är ett par svarta hela byxor och ett par halva mörkblåa jeans med fuuul utsida och snygg insida. Men insidan är ju då som alla baksidor på mörka jeans. Vitblårandig :crazy:

Nej men vilket sött flugpannband, Nitronom!!:D Hästen kommer se urgullig ut i det:)

Bara att sy ju!! Om du finner tyg. Ylletyg verkar svårfunnet ibland om man vill ha det :D

Tackar, tackar :D
Ska nog göra om ett gammalt pannband också så man har ett flugpannband i läder att ha på tränset i sommar :idea:

Någon förresten som har tips på vad man kan göra med ett par jeans (stuprör), känns så synd att slänga dem. ^^

Jag gjorde om ett gammalt flugpannband i sommras till ett ridflugpannband:p (stor skillnad :angel: ) Klapp trådarna, och eldade dom sen i slutet, i olika längder och klapp varanan extra kort så att det inte blir så tätt:p Det värsta var att dom långa trådarna vevade in sig bakom sidostyckena på tränset när vi sprang och trådarna yrde:D eller då hästen ruskade på huvet:p

Du kan ju göra om dom till ridbrallor:D Man kan ju sy något klatchigt på arslet eller på sidorna eller sy dit skoning eller något sånt. Och så kan man ju använda sånna där gummiband med klämmor under fötterna som fäst i byxorna så att dom inte åker upp:idea: hehe

Senast ändrad av en moderator:

okey. ^^ hur många 'remmar' har du på ridpannbandet? :)

Men borde inte sömmarna skava då, de är ju fortfarande kvar, även om man har skoning?

det är ett sånt där flugpannband med runda nylonsnören. Det är därför jag kunde elda på dom i änden så att dom inte skulle fransa sig:) Men det var en hel del... 40 trådar kanske i olika längde efter att jag vart där med saxen:p Fast det behövdes egentligen inte så många utan det skulle gott och väl fungera med bara 20 kanske... Så pass att flugorna viftades bort bara.

Joo, det är klart:p Du kan ju fodra dom med skummgummi och rida med nu i "vinter":rofl: Hmm.. det är svårt att få bort skavet från sömmarna.. Det är ju inte säkert att det kommer skava men det kan ju göra det.

Jag gjorde benreflexer av ett par gamla jeans. Tog jeanstyget som botten på allt liksom eftersom det är stadigt och slitstarkt.. och så sydde jag fast fleece på baksidan så att det inte i värsta fall skulle skava. Men du kanske kan göra en snyggare flärp av jeans på en piska?? göra en liten jeanspåse att fästa på sadeln eller nåt när du är ute o rider... då kan man ju ha med sig typ hovkrats och plåster i den :D äh, jag har sån usel idétorka nu:D

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*^^

tror ni det går att gö en sadelpadd som är funktionsdugglig elr är det svårt att få det rätt?, och om det skulle kunna gå har ni nå förslag på material??:o '

okey. ^^ hur många 'remmar' har du på ridpannbandet? :)

Men borde inte sömmarna skava då, de är ju fortfarande kvar, även om man har skoning?
jag rider bara i jeans, och det skaver inte ett dugg:) Antingen så är det en gammal "myt" eller så är det jag som har för mycket..isolation..:angel: på mina lår(:D)

Ok jag hade svårt att hitta tyg här... Men jag är var att vara runt Borås där det finns tyg överallt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka