Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 739
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Rosa överdrag med fransar :idea: :d :love: :love: :love:

Fota exakt hur du kommer att göra så jag vet hur jag ska beskriva det för någon som kan göra sådana åt mej sen... :cool:

Halli hallå,
nu har jag iaf bestämt att jag ska göra en mantel. (inget ridtema, men iaf.)
Men vet nån vart man kan få tag i/beställa tjocka tyger, typ ull/ylle till ett bra pris? Enfärgat..

mins inte vem det var som pratade om att sy om jeans och ev. skav.
varför inte sy på fleece på insidan?
jag har ett par Newline cykelbyxor (långa som långkalsonger typ) som jag har sytt på fleece vid knäna och rumpan. det funkar jätte bra och jag har ridit tom 8mil i dessa utan skav! :love:
kanske en ide för dig...?

Åhh vilket fint fleece täcke ^^:love: hur många filtar gick det åt?

aha... förlåt....*skäms*
men den var jätte fin ändå :idea:
bara undrar en sak... hur skall stigbyglarna sitta? eller skall den vara utan?

Hmm, får se vad som händer med dem. Hittar säkert på ngt bra snart.
Ska förresten göra ett regnskydd till hjälmen att ha när man rider. :idea: Har gjort lite provisoriskt nu utav en gympapåse, men jag får jobba lite mer den. :)
Ska även göra ett par rosa överdrag till ridbyxorna, lite som westernchaps. Ska ha rosa fransar i på benen också :D

:rofl: HAHAHAHA!! ojj oj jag döör!
Jag fick en inre syn om någon glad person kommer ridandes med en jättestor svart gympapåse på huvudet över hjälpen som står rakt upp:rofl: Och snörena är fastknutna i en rosett under hakan:rofl:

:bow: :D :banana:

Captured2004-10-1200002.jpg
Det var skitfint!:D Du kan ju få göra en sån där åt mig oxå:angel: :d
Funderar faktiskt på att ta lite idéer från dig och fixa om mitt skrittäcke så att det passar min provisoriska tömkörningsgjord oxå:idea: Fick lite inspiration nu:D

om man vill göra ett stabilt bra schabrak, vad ska man ha som fyllning?
det andra jag gjort är så sladdrigt... :/
vill göra ett sånt me snärp nertill,,,mönster någon?

Oh, vad jag älskar denna tråd ! :love:
Men den var alldeles för långt bak !
*okyldigt puttande*

*kl*
har inte sytt men satt på reflex på ett spö så jag kan vifta med det när alla galnabilister kommer o kör
6713560.jpg

skall sy ett fleccetäcke till den nya pållen så fort jag får tid o köpt tyg...

*kl*
ni som syr så mkt till era hästar... är det någon som vet vart man kan få tag på fluorescerande tyg?? rosa ska det vara.. har hittat gult och orange på nätet men inte just rosa:( jag bara MÅSTE ha tag på sånt:bump:
Inte heller sett det i några tygaffärer jag varit i... fick iof tipset om knalleland.. men jag är ju så otålig så jag gärna vill veta helst igår..
Är såpass desperat efter det rosa att jag i värsta fall får åka till Ikea och inhandla X-antal reflexvästar:p
Resultatet av vad det kommer att användas till kommer nog så småningom att dyka upp i denna tråden:angel: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka