Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Ett företag som heter Swelogent ska tydligen sälja reflextyg i ark. Haken är att det är stopp för privatpersoner, dock hävdade någon att det skulle funka om man har hobbyverksamhet.

Undersök, den som vill. Rapportera gärna resultat till oss andra.

/Ida
Japp det gör de!
Handlar ofta från dem till mitt företag, de har massor av kul material :)
Tror dock inte man får handla där utan F-skattsedel...de allra flesta seriösa grossister är noga med det.
Enklast om man vill ha deras varor som privatperson är väl att gå till en återförsäljare och be dem ta hem.

Du, jag kunde inte lista ut namnet. Skriv bara första ordets vokal så kan jag söka själv sedan. E:et i andra ordet kunde jag själv räkna ut. :idea: *smart* :D

(J*nic T*xtil import)

Det skall vara ett O i det första. tog mig ett tag med innan jag listade ut det!
Fanns bra tyger på.. ja.. söker man på google så kommer de upp ngt som stod allt om handarbete.. klickar man där så får man ser med.. kommer inte ihåg sidans namn... men ganska okej !

Tror du at tjag skulle kunna beställa ifrån dem med min pappas o farbrors företag ? även om det är en bondgård ? Ska höra om de har sån skatte-sedel..

Japp det gör de!
Handlar ofta från dem till mitt företag, de har massor av kul material :)
Tror dock inte man får handla där utan F-skattsedel...de allra flesta seriösa grossister är noga med det.
Enklast om man vill ha deras varor som privatperson är väl att gå till en återförsäljare och be dem ta hem.

Har de mkt roligt? Skulle du inte kunna ta hem en katalog till mig. *blinkblink* ;)

Lantlolla: Ooooooooo, tack så mkt. :D

*knapplån*

har nu blivit inspirerad av denna tråden och för några veckor sen så gick jag och köpte lite tyg för att sy ett longertäcke.
detta är det första jag har sytt sen syslöjden på högstadiet :eek:
så döm mig inte alltför hårt ;)
testade täcket i lördags, och det funkade till belåtenhet. dock tycker jag inte att det ligger så snyggt över rumpan, men det bryr jag mig inte så mkt om, huvudsaken är att det fungerar :)

här kommer några bilder
Monnemedsittnyatcke1.jpg

Rumpan

Utomhus i blåsten

fleece på insidan

Oooo!! Shit vad snyggt det blev. Nu blir jag måttligt avundsjuk på dig. Vill också kunna sy. riktigt fin färg till hästen.
Sen måste jag säga att du har en väldigt fin tömkörningsgjord :angel: (har en likadan)

Undrar vad det är för tyg du har överst, och hur du har sytt på fleecen under till. Var det svårt? Vill egentligen ha ett vattentätt tyg på mitt ridtäcke, men antagit att det itne andas korrekt. Du kanske kan ge mig lite tips?

*kl*

Sydde om ett gammalt vitt trist schabrak, blev klart alldeles nyss så det har inte varit i stallet ännu :p

gs1.jpg

gs2.jpg

gs3.jpg

gs4.jpg

åååååå, vad snyggt!!
Glöm inte att fota när det ligger på hästen också :p

mehh... jag hade ju skaffat patent på blommor i hörnen på shabrak :rofl: :rofl: :rofl:

Blev ju skitsnyggt!

8406137.jpg
[/url][/IMG]

här är mitt ena träns som jag sytt!! om någon är duktig på photoshop så har jag en fin bild med dock är den så mörk!!!

Gjorde en sida i taget, la schabraket på tyget och klippte runt om med ca 2 cm marginal, sprättade bort stropparna. Sen vek jag in kanten på tyget och nålade fast innanför kantbandet på schabraket, se till att ha det stäckt och inga veck och grejer. Sydde ca ½ cm från tygkanten. Sydde fast en passpoal uppepå sömmen som håller fast tyget (för hand), sen satte jag tillbaka stropparna och sydde dit blommorna *klart*
Det går inte göra med för tjocka schabrak, detta var ett gränsfall :crazy:
Tyget jag använde är ett tunt glansigt (lite skimrande) tyg som är helt oelastiskt.

Låter ju tom som om "tummen-mitt-i-handen"-jag kanske skulle kunna klara av det! :)

I vilket fall som helst tycker jag att det blev jättefint! :bow:

Det var lätt ;)

Glömde skriva att jag sydde sömmen mitt på också för att hålla tyget på plats, det var lite knepigt för det var så stort och tjockt, svårt att få plats i symaskinen :crazy:

Mamma kommer säkert att bli jätteglad när jag provar på hennes symaskin! :angel: :rofl:
Men har ju ingen egen, och om den går i paj är det bara att skylla på att det var så länge sen man hade syslöjd i skolan! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • Eurovision 2025
  • Jobba som veterinär

Hund, Katt, Andra Djur