Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 736
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Det är säkert nån som redan har skrivit det här, men jag orkar inte läsa igenom alla 93 sidor så...
Är det nån som har sytt ridbyxor?
Ni som har sytt nos-/nackludd, var det svårt? Var hittar man sånt material?
Är lite nyfiken, funderar på att sy nåt... :banana:

jag minns en som hade sytt ridbyxor, som va riktigt snygga, minns inte vem bara ?

ok. Vet du om det var i början/mitten/"slutet" av tråden som den skrivit? Va det med bild?

aaa de va bild, tror de va mitten eller slutet.. :D :crazy: haha noll koll

Det är säkert nån som redan har skrivit det här, men jag orkar inte läsa igenom alla 93 sidor så...
Är det nån som har sytt ridbyxor?
Ni som har sytt nos-/nackludd, var det svårt? Var hittar man sånt material?
Är lite nyfiken, funderar på att sy nåt... :banana:

Sök på ridbyxor i "sök i den här tråden" Så kanske du hittar något. jag kommer också ihåg en person som gjorde jättefina rutiga ridbyxor men jag kommer inte heller ihåg vad h*n hette. Jag har för mig att den var i mitten fast mot slutet i tråden.

Men vatusan det var ju inte colan jag menade :mad:
Men sicksack ska ju vara rakt, fast.. sicksack :rofl:

Jag skulle lätt kunna göra en tomteluva om du var intresserad.
Jag har inte mycket till liv :p

I sånna fall ställer jag mig också i kö för en tomteluva:) Du kan ju kanske PM:a angående pris och så:p

Om jag kan med att visa mej offentligt i sån här utstyrseln... tror du att jag är sååå petig då :angel:

8445172.jpg

1904236.jpg

hahaha. Okej då ;)
Ska se om jag hittar något bra tyg. Inte hittat någon bra tygaffär ännu, men när jag gör det kan jag ju fråga :rofl:

*knapplån*

Nu har jag gjort klart en sida på mitt padfodral :banana: Blev inte så snyggt vid kardborreöppningen men det får duga ändå.

Ska försöka bli klar tills imorron:)

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/08800000-08809999/640x480/8806914.jpg?0

Oj, vilket himla snyggt tyg!! :banana:
Blev ju skitssnyggt, stilrent och sådär :D
Gillar det skarpt!

PMar dig om pris när jag vet vad tyget går på. Lär la inte bli speciellt mycket, med tanke på att jag inte är så duktig :rofl:

Haha, okej då ;)
Jag får väl hitta på något passande :angel:
Vi får väl se vad det blir!

Gillar det röda tr'nset du har på första bilden. Har du gjort det själv eller köpt det?! Passar hästen jättebra!! :bump:

Oj, vilket himla snyggt tyg!! :banana:
Blev ju skitssnyggt, stilrent och sådär :D
Gillar det skarpt!

PMar dig om pris när jag vet vad tyget går på. Lär la inte bli speciellt mycket, med tanke på att jag inte är så duktig :rofl:

:D :D Tack tack:D Jag är nästan klar nu!

Ja, gör det:p Blir så bra så;) Du behöver inte tänka på att det ska vara så himla perfekt:p Det är ju tanken (och vad man fyller den med) som räknas:D

Det tränset har jag köpt från SIFA hästprylar.

Inte världens bästa kvalite, men snyggt är det :D

Lägger in lite bilder nu. Kommer inte längre för jag får inte tag på mormor så jag kan inte låna hennes symaskin :(
Jag skall sätta dit en grej till sen innan det blir färdigt.. blir nog rätt smart om man har ork till det hela :P haha

Olympus097.jpg

Här är sadeln som skall få sig ett nytt överdrag = )

Så här långt har jag gjort hittills:
Olympus099.jpg

Olympus100.jpg

Olympus101.jpg

Olympus102.jpg

Blev en liten bildbomb!

haha

Vet ni vad jag kom o tänka på nu ?
Vore det inte roligt att lägga upp en följdtråd av denna tråd, där man bara la in bilder och beskrev sitt arbete, och sen diskuterar det hela här ? , bilr inte så jobbigt att lära igenom, utan kul med MASSOR av bilder...

Bara en tanke *rastlös utan symaskin*

Typ som en "recepttråd" för syning ? :)

Ps. Ditt sadelöverdrag ser ut att bli riktigt hett;)

Vi får hoppas de, skall hämta symaskinen imorgon, så blir nog klar med det då.. förarbetet som är det tråkiga!
Skall ha dit en grej till dock innan det är helt klart. och det vet jag inte riktigt hur jag skall få dit, men det löser sig!

Aaa, typ någon sånt.. recepttråd för syning lät lite roligt.. kommer fasen inte på ngt annat nu bara för de :P haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II