Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 735
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

När jag gjorde schabrak första gången i slöjden så tog det ungefär 5 lektioner minst ochd et var ändå bara i fleece och utan särskilt mycket quiltning, fast å andra sidan så fick jag krångla lite med att tyget inte räckte så jag fick sy dit extra bitar och så...

Men vafan, börja i skolan och sy klart hemma sen:smirk: Man ska utnyttja skolan till fullo när man får material gratis:devil:

*kl*
Så här ser det ut på Grållan:
10181550.jpg

Blev väldigt nöjd :d
Tänkte ha en guld passpoal på med men det blev för mycket.

//Mimmi

Fan va snyggt de blev på!
De va precis lagom mycket!
Älskar färgen på din pålle med, jättefin = )

Shit vad snygga de blev :eek: Tror jag ska anställa dig, så du kan sy såna kanter på ett vitt dressrschabrak på mig :angel:

Tack för det... jag tar ca 50 kr i timmen... låt mig tänka... då blir det typ... 1400 kr... per schabrak. :D

Något som jag inte kan sy är vanliga schabrak då jag har bomlös sadel som behöver tryckavlastande pad, men jag tycker att det borde gå att köpa dom tryckavlastande paddarna för sig och sy ett eget "padfodral". Någon som kanske har gjort det?QUOTE]

Du kan ju alltid ha ett eget-sytt schabrak under paden!

Tejpa sömmarna?.. Det gör man ju på vanligt regntäcken som jag förstår..

*kl*

Har sytt en padd att ha under sadeln då den blivit för bred när hästen gick ner i vikt lite tillfälligt.
Funkar kanonbra iaf, pållan helnöjd (visade tydligt att det inte var bra förut)! Den är gjort av två lager liggunderlag, först kändes det som att man satt flera meter ovanför hästen, men när den format sig efter hästen och sadeln var det jättebra =) ändå sjönk den inte ihop utan höll formen och höll upp sadeln från manken och ryggraden

39123.jpg

Har btw gjort schabraket också, tror jag visat det tidigare i tråden :idea:

jo så tänte jag ju också men det gick tydligen inte för du skulle det bli rakt där uppe och det fick det inte vara!

Hoppas du ser detta, annars får jag skicka ett PM!

Hur sydde du schabraket på undersidan?
Är HELA schabraket klätt, eller bara ovansidan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka