Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Vilken OTROLIGT läcker färg!
Vad har du hittat dessa godingar? Finns de i fler roliga färger? Och viktigast av allt... finns de i storlek full?

hugger närmsta knapp

ni gör otroligt fina grejer!
ska nog ta och hämta min symaskin från förrådet hemma hos pappa och börja knåpa ihop något jag med

Om du menar det rosa tränset från Shires så finns det bara i ponny och cob :angel:

Och i rosa och ljusblått.

Så nu ska jag bara fixa till martingalen så den går att använda som en förbygel av något slag....

Nää, attans, jag får köpa mindre häst, eller utrustra foderhästen med ett rosa, hon är mindre och dessutom sto... :D

Nu vet jag!
Jag vill göra en kapson!

Ni som gjort det, vad har ni använt er av för material? Och hur har ni gjort?
Bilder?

*kl*

Inte sytt, men klätt om en gammal ruskhög till syntetsadel:
reds1.jpg

...så här blev det:
reds14.jpg

Häftigt!
Vad använde du för material? Hur satte du fast det?

hej,är det någon här som har virkat en tävlings luva?visa gärna en bild:)

Häftigt!
Vad använde du för material? Hur satte du fast det?

cool! Men som överstående skriver... hur gjorde du??

Snyggt!
Gjorde du det hemma själv? Sitter det ordentligt?

Tack :D
Materialet är sån där kraftig konstläder/plast, med textilbksida. Det sitter som berget!
Fler bilder etc finns i en annan tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=9119988#post9119988

Åh nästan så jag måste sy ett liknande fast med Brynäs! Kommer ju ha tuffaste täcket i stallet isåfall! :D

*kl*

Nu ska jag komma här och vara lite jobbig :angel:

Håller på att sy som ett schabrak på slöjden, en sida är som lite "beige" och den andra är brun, det ska alltså bli ett vändbart som om ni tänker sån där Polypad stuk. Det jag behöver hjälp med är vilken färg ska jag ha på kantbandet? och ska jag göra som på den riktiga polypaden och sy som streck eller ska jag sy rutor? Har lite smått beslutsångest :p

På Hemtex! Fanns i svart-vit också! svarta dödskallar på vitt underlag sas.
Haha, min pålle är lite sur för mig på att jag har rosa på honom. Har ju skaffat ett par matchande rosa lindor också. Bara schabraket som fattas!! :rofl:

Haha, kan förstå det;) Jag förstår PRECIS hur han känner sig i rosa:angel: fast jag skulle förstås tykka det vore lite roligt att bryta min "trend" med rött o svart ibland;)

Hemtex nästa..

Snygg tömkörningsgjord Sparf!
Nu blir jag också sugen på att göra en! Det är ändå rätt dyrt att köpa en. Till skillnad mot ett par benreflexer jag tänkte sy som förmodligen kommer bli dyrare än om man köper... :angel:

Är det bara en vanlig sadelgjord du använt? Och sen en extra sadelgjord när du spänner på hästen? med "lösa" stigläder mellan det på båda sidor eller? Vart får man tag på skumgummi...?

Hihi, Tackar, man tackar:D
Ja, denna vart väldigt billig! Hade alla grejer hemma redan så jag behövde inte köpa en enda pryl.

Ja, det är en vanlig sadelgjord, med resår på ena sidan, som är själva tömkörningsgjorden och sen har jag en dressyr gjord under.
Jag tor ett par gamla stigläder och klapp av dem i lagom längd som sadelgjordsstroppar:)

Vet faktiskt inte vart man kan få tag på skumgummi :o Kanske i en tygaffär? Jag tor iallafall från en gammal kasserad madrass.
Man kanske kan ta något annat än skumgummi också, fast jag kommer inte på något själv, just nu:)

Jag har sytt ett nytt pannband :D Det är inte riktigt klart, jag ska beställa bling att limma dit också. Det här är ett bredare som ska ha 8 millimeters kristaller i en rödaktig nyans, sen ska jag göra ett smalare som ska ha isblå kristaller på 5mm. Inspirationen kommer från de böjda OS pannbanden.

14938424.jpg

Jag använde paint och klistrade in hur de röda kristallerna ser ut
14938423.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna