Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Fick också deras reklamblad i dag.... hoppas det finns kvar något nästa gång jag är i stan...

Tar sista knappen

Vet ni vad jag gör nu?
Jag klär om mina gamla dyón-senskydd, men bara på insidan givetvis.
Istället för det gamla mögliga vita fårskinnet som var i blir det nu svart långhårig teddy.
Har tyvärr inga bilder på hur det såg ut innan, jag hade mest bråttom att sprätta bort det gamla. Men det blir efterbilder sen såklart

Fick också deras reklamblad i dag.... hoppas det finns kvar något nästa gång jag är i stan...

du får lämna in schabraket till rusta som en affärsidé:p Sen kan du ju börja massproducera och tjäna pengar på´t :D

bilder väntar jag ivrigt på! Har själv lite senskydd jag skulle vilja "klä" om :p

Nu tror jag att dom ska vara klara för att provas.
Än så länge är dom bara limmade, men jag ska sy fast dom i de hålen som fårskinnet satt fast i så småningom.
Ska se om jag kommer ihåg att prova dom imorgon.

Blir skitbra de!

Själv ska jag sticka ut till garaget och sy min träns - flyveil

*kl*

Längesen jag tittade här. Har gjort massor under sommaren men här kommer bild på mina två senaste projekt. Inte klara än men...

Tömkörningsgjord:

P1010015.jpg

Nån form av ulliga benskydd:

P1010019.jpg

hej jag ska också göra benskydd med lite ludd i vill du visa en beskrivning på dina eller har du tagit från de där engelska böckerna?

Finns de böcker? :) Har visst missat de...

Jag tog ett gammalt skydd som mall och klippte ut luddet ca 1,5 cm större.

Sen klippte jag till skinnet och limmade fast de på luddet, och en extra skinnbit för ev skav. Sen viker jag och syr ner luddkanterna. Och den extra "skinnbiten" ska oxå sys fast.

Sen kommer jag nog fästa med kardborre, fast så långt har jag inte kommit än.

Hoppas du förstår och väntar med spänning på att se dina! :)

Två bilder till:

P1010018.jpg

P1010017.jpg

Jag har bara bytt inläggen i dom.
Det är dyón-skydd vars fårskinnsinlägg hade möglat, så jag bytte mot svart syntetludd.

Nu håller jag på att sy ett fleecetäcke med hals till pojkvännens häst :)

fin grimma!

nu till mina problem ;P jag har tänkt sy ett par till transportskydd, såna som går upp över knäna och hasen, men jag vet inte hur jag skall mäta för att få ett mönster :S jag har ingen modell så det är ganska svårt.
jag har tillgång till ett tjockt "Människotäcke" , fleece, och yttertyg, men blir det för tjockt? jag skulle bli glad ifall någon vänlig själ skulle vilja hjälpa mig :D

Kan du kanske låna av en kompis?
Annars kan du ta något fult överblivet tyg (t.ex. ett trasigt lakan), klippa till något du tror passar och prova på hästen - sen har du något att utgå efter.
Tumregel: börja för stort och minska successivt, det är svårare att lägga till tyg än att ta bort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka