Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 668
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

tyvärr så har jag inga bekanta som har transportskydd :/ men jag skall försöka och så visar jag sen resultatet :)

Vart bor du?
Finns du i närheten av mig skulle du kunna låna mina

tyvärr bor jag i finland.. :/ men tack för vänligheten :D

Fick ett ryck nu ikväll o ville göra nåt fint till hästen så jag tog fram en nyinköpt (billig) grimma och sydde på pärlor på nosgrimman, blev jättefint:love: Men jag har då inte en susning om hur man lägger upp bilder..:p

Har någon sytt ett halstäcke? Berätta gärna hur du gjort och släng ut bilder isf!:)

Hmm.. mamma har sytt ett.. kan ta bilder nån dag.. vet inte riktigt hur hon gjorde men.. hon använde ett gammalt som mall och modifierade det lite för att få det som vi ville ha det..

DET ÄR FLERA I TRÅDEN SOM GJORT TRANSPORTSKYDD SÅ OM DU SÖKER DÅ FÅR DU NOG FLERA TRÄFFAR;)
sorry, hade caps lock på:o

Lycka till med dina transportisar!:D

Denna flyveil av en gammal mockajacka gjorde jag senast...
Fransarna är inte färdigklippta utan ska så småningom klippas i ett V-mönster för snygghetens skull, men måste bara mäta på hästen först.

Kunde sy denna i en vanlig symaskin fast med en lite speciell pressarfot. Gick super =)

det var ju några här som skulle sy tävlingskavajer. hur gick det med det igentligen? bilder tack!

Har användt en engelsk nosgrimma till mitt designade hackamoore.
Klippte av nosgrimman i varje ände och skruvade sedan ihop

15330201.jpg

Tacka kameran för den oranga färgen :rofl:

knapplån
Vill ha lite tips på vad jag kan sy till min häst med 3 fleecefiltar 2 ljusblå o en vit, sen har jag lite mörkturkosfärgat bävernylon okcså som kanske kan komma till nytta.... Kom med tips, är en ganska traditionell dressyrryttare så kanske inte för utmärkande ;):angel:

Det första jag kommer på är schabrak, Nån sorts tjockare med en sida vit och en blå. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka