Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 667
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

Sadelöverdrag är busenkelt att göra själv:) ta bara en fleecefilt och lägg en vojlock på som passar din sadel. klipp runt med minst 30cm extra runt om. vik in och sy en kanal runt kanten och trä i ett resårband.mät på sadeln så att det sitter lagom hårt innan du knyter ordentligt.Och voila- klart!:banana:

Jag tänker på ett regnöverdrag för ryttarens ben när du berättade om bävernylonen. Ett sånt överdrag som man rullar ner över benen och slutar vid knäna om det börjar regna mitt på ridturen. luddförklaring..

Sadelöverdrag är busenkelt att göra själv:) ta bara en fleecefilt och lägg en vojlock på som passar din sadel. klipp runt med minst 30cm extra runt om. vik in och sy en kanal runt kanten och trä i ett resårband.mät på sadeln så att det sitter lagom hårt innan du knyter ordentligt.Och voila- klart!:banana:

Haha, exakt så har jag gjort redan faktiskt:p
bra du beskriver:p Två meningar och du fick med allt:D

ja du det var smart, behöver ett sådant nu när jag har lite skrittavstånd till ridhuset...ska göra ett sådant och använda ett gammalt skärp tror jag...

*kl*

Är klar med mitt äppelgröna reflexländtäcke nu :D
Har ingen bild på när det sitter på pållen, men det kanske dyker upp på tisdag då vi ska inviga det :)

8yeru1.jpg

nej får väl ta en idag i stallet...de var väldigt smidiga iaf, men kom inte på hur jag skulle fixera dem när jag ställt in dem så jag knöt, de är väldigt reglerbara

Det låter så enkelt och smidigt med såna spännen. Jag förstår vilka spännen du menar.
Du får jättegärna ta bild på hur det ser ut. :D

I söndags sydde jag ett enkelt ländtäcke av en polyesterfilt till min ponny. Detta är bara gjort för att kolla hur det ligger och storleken m.m, ska göra ett "exklusivare" om någon vecka eller så..

15476856.jpg

På hästen:

15476853.jpg

15476854.jpg

15476855.jpg

finns dt ngn bok man kan köpa som handlar om att sy saker till sin häst ?:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 075
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka