(sy)Junta, mattips

nilema

Trådstartare
Vi är ett gäng tjejer som träffas var tredje vecka & har junta. Inte så mycket syende men desto mer skvaller :)

Innan & under allt detta skvaller så intar vi middag & således behöver jag middagstips!!

Är urusel på att laga mat & det ska antingen vara något som går att sno ihop på max 2 timmar eller något som kan förberedas dagen före.
Gärna i ugn eller sånt som "sköter sig själv" (sånt gillar jag :grin: )

Sist vi var hos mig bjöd jag på typ taco
Brynta kycklingfilé bitar som sedan "kokat ihop" med cremé fraische & tacosås + alla möjliga tacotillbehör & chips
Jättesmarrigt.:d

Bör räcka för ca 8 - 10 pers
Alla är "allätare"

Har en bit kött i frysen, kan vara skinkstek :o
Men affär finns för inhandling ... ;)
 
Sv: (sy)Junta, mattips

En soppa kanske?

Gulaschsoppa eller någon köttfärsoppa med gott bröd till. Servera en riktig smarrig efterrätt sen så blir säkert alla nöjda och belåtna. Soppa är ju enkelt att förbereda och bara att värma på sen när du ska servera. Soppor brukar faktiskt smaka bättre dagen efter man gjort dom. Då har de dragit till sig smaken bättre tycker jag.
 
Sv: (sy)Junta, mattips

Varför inte en varm, sallad så här på vårkanten?

"Varm greksallad"
Gör potatisklyftor i ugn.
Gör en grekisk sallad med sallad, gurka, tomat, lok, fetaost och oliver.
Precis innan gästerna kommer blandar du ihop allt så att klyftorna värmer salladen något. Häll på olja, salt och peppar
Servera med tzatziki och gott grekiskt bröd (ICA :o)

eller en varm pastasallad med en god vinägrett och bröd
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: (sy)Junta, mattips

Lasagne kanske, det går ju att förbereda innan och de flesta brukar gilla det. Annars kanske någon typ av paj.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp