Sy rumpvärmare i fårskinn som täcker hela sadeln

Solponny

Trådstartare
Jag funderar på om man kan sy en rumpvärmare i fårskinn som täcker hela sadeln. Ungefär som ett sadelöverdrag, men hål för stiglädrerna. Man kan ju köpa ett fårskinn på blocket som man klipper till och sedan gör man en kanal runt och fäster ett resåtband. Skulle detta fungera?

Sv: Sy rumpvärmare i fårskinn som täcker hela sadeln

kan kan du väl jag förstår dock inte syftet. Kommer blip precis lika dyrt att köpa ett fårskinn och sy till, som att köpa en färdig rumpvärmare.

det är väl enklare med en vanlig rumpvärmare och sen typ ett skritttäcke som du lägger över hästen och dina egna ben? alternativt thermobyxor?

Har kollat på blocket och man kan hitta ett begagnat fårskinn från IKEA för 100:-. Så det skulle inte bli dyrare, allt annat material finns i slöjden så det kommer inte att kosta något mer.
Fryser ofta väldigt mycket på vintern och att rida och frysa som en gris är ingen höjdare.

Ikeas fårskinn är väl inte äkta fårskinn?

Jag tror du är betydligt mer bekväm i rumvärmare a la vanlig, samt thermobyxor. men om du gillar att fixa och dona så varför inte?

Dom har äkta fårskinn. Varför skulle det bli minde bekvämt om hela sadeln täcks? :-)

Jag tror de kommer bli varmt och mysigt att rida i en sadel helt klädd med varm härlig fårskinn ;-). Ja tror ja ska göra en sådan med. Varför jag hellre gör en egen än att köpa är den att en köpt är bara på sitsen. Då värmer man bara rumpan men jag blir alltid jätte kall om mina ben. Även fast jag har fodrade ridbyxor och skrittäcke. Jag vill inte ha termobrallor för ja känner mig för klumpig i dom. En som man gör själv täcker hela sadeln och värmer på så sätt benen oxå. Så ja föredrar en hemma sydd ;-).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Gnägg Jag funderar på att lussa för en granne med min ponny, och tänkte försöka mig på att göra ett smidigt luciatäcke som inte ser för...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Twihard
·
Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 495
Senast: VLMF
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 964
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka