Sy schabrak till bomlös...

Sv: Sy schabrak till bomlös...

Jo jag fattar det var så jag har tänkt också.

Det tycker jag med att det borde vara. Fast tryckavlastningen kanske blir rätt ändå men det borde vara risk att schabraket lägger sig tajt mot ryggen.:confused:

Fickorna på mitt är undertill och det blev inga veck där... Fast jag har ju sytt fickor av fleece...riktigt tjock sån.

Nej det är ingen risk. Det blir ju en ryggkanal oavsett om du sätter padd-inläggen under eller över. Torsions padd har ju t ex sina fickor på "utsidan". Men visst kan man sätta "påsarna" på undersidan om man är duktig och får det slätt, men jag har lite svårt att komma överrens med nålen :angel:

Jag tycker förresten det är bättre att sy sin egen pad om man kan för då kan man göra ryggkanalen exakt så bred som passar ens häst bäst. Jag tycker att vissa färdiga paddar ser så himla smala ut i ryggkanalen. Fast jag köpte till slut en sån där pad från Torsion eftersom min egen inte såg klok ut. Men ryggkanalen var för smal tyckte jag så jag breddade den genom att sy en extra söm lite längre ner på var sida om ryggkanalen, så nu är den perfekt till pållen.

Pratade med en av mina gamla medryttare och så här hade hon löst det till sin häst:

Hon klippte isär en vanlig teddypadd i två halvor.
Sydde på kardborreband på undersidan av schabraket där hon fäste halvorna...
Hon har en Randol.

Liknande trådar

Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
Utrustning Visst var det någon/några här som tagit bort det hårda framvalvet i sina Torsionliknande bomlösa sadlar? Har för mig att jag läst om...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka