Sv: Sydda knoppar
Bra och bra vet jag inte om jag är, men så här har jag fått lära mig att sy knoppar:
Börja med att dela in manen i önskat antal tofsar.
Blöt tofsarna, och fläta sedan så hårda flätor du bara kan.
Ta en nål med dubbel björntråd (se till att det är trubbig spets och ha gärna flera nålar förberedda med tråd och allt nerstoppade i en svamp, det tråkigaste är att trä nålarna!)
Dra in tråden vid gummisnodden på flätan och sno fram och tillbaka som en åtta så många varv som krävs för att tråden ska sitta ordentligt.
Dra sedan nålen underifrån, genom flätan så långt upp det går, så att flätan viks dubbel. Vik flätan ytterligare en gång (eller så många som behövs) och dra återigen som en åtta fram och tillbaka ett par varv innan du snor resten av tråden runt "roten" på flätan.
Jag sätter själv gärna på en gummisnodd ändå, bara för att få lite "midja" på flätan när den är klar.
Egentligen tar det här inte så mycket längre tid än att knoppa vanligt, däremot tar det en evighet att få ur knopparna, de brukar sitta som berg! Själv har jag en sån där liten praktisk sprättgrej som man har när man broderar till hjälp för att slippa riskera att klippa av en hel knopp

det vore ingen höjdare!!!
Har inga bilder, du får själv testa och se hur det blir för dig!