Sykunniga! Går det att fixa?

bettysmatte

Trådstartare
Fick för mig för ett tag sedan att jag behövde ett par nya ridbyxor. Åkte lite spontant till Börjes och provade mig igenom alla oskodda byxor de hade, vilket väl kanske inte var så himla många egentligen... Om de inte var alldeles för smala i benen så var de för långa, etc. Köpte till slut ett par jättesnygga bruna ridbyxor med sömmar/dekorationer i guld. Visst, liiiiiite trånga i midjan men korkade jag tänkte att de väl töjer sig. Men, nej, det har de inte gjort och jag känner att de nog behöver fixas om jag ska vilja fortsätta att rida i dem. Mamma är jätteduktig på att sy och menade att om linningen är delad mitt bak, och om det finns sömsmån, så är det inte alls krångligt att lägga ut dem lite. SÅKLART är linningen INTE delad. Finns det något man kan göra för att rädda mina ridbyxor (dvs göra de ett par centimeter större i midjan), eller är det bara att antingen rida och lida ;) eller sälja byxorna??????
 
Sv: Sykunniga! Går det att fixa?

Det beror på hur diskret du vill ha det.
Jag har "vidgat" byxor genom att sätta kilar i sidorna.
Det syns ju, men det funkar.
 
Sv: Sykunniga! Går det att fixa?

Är det endast midjelinningen som är tight så finns det *förlängningsknappar* att sätta dit och då behöver du inte ens sy.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 087
Senast: cassiopeja
·
F
Utrustning Jag har fått en idé :idea: och behöver lite hjälp att avgöra om den är fullständigt idiotisk eller inte :D Jag har två par gamla...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: annaklara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp