synd att de växer?

N

nizzeienglasburk

ja, den kommentaren fick jag höra idag. visade kort på mina katter(ena är 15veckor, den andra snart 8månader) för en bekant som sa "oh, vad söta. vad synd att de växer." den kommentaren hör jag alltid när det pratas om kattungar.
visst, självklart tycker jag att de är bedårande söta nu när de är små, men utseendemässigt föredrar jag vuxna katter. tycker de är mycket vackrare.
kan väl inte bara vara jag som är glad att de växer och blir stora? hm.. liten fundering från mig bara.
 
nä, men som du säger, en kattunge är söt och en vuxen är vacker, det finns ju en skillnad frågan är ju bara vad man föredrar..
 
Håller med dig precis! Alla gånger jag fått hem kattungar så längtar jag på en gång tills dess de blir vuxna, så att man får se hur de blir! :)
Kullen jag har hemma nu är bedårande, helt klart, men just nu känns det som om jag skulle vilja skruva fram klockan ett år ungefär. Jag vill ju se hur bra dom blir! :idea: :D
Dessutom är de verkligen som små monster när de leker nu.. :devil: Senast idag hade de ner en blomkruka, något som mina vuxna katter ALDRIG har.
De hade en tendens att vilja klättra i den stora yuccapalmen också :crazy:, men det har jag löst genom att sätta apelsinklyftor i krukan! :idea:
De har gjort repor i våran veckogamla, ljusa fina skinnsoffa också... :smirk: :crazy:

Måste säga att jag föredrog när de 5-7 veckor gamla, då var de underbart söta! :love: Nu är de söta, men jobbiga... :crazy:
 
själv föredrar jag vuksna katter,
och inte kattungar,visst,dom är söta och så,men det ligger arbete bak att få en väluppfostrat katt och inte nån katt som henger i väggarna.låter säkert taskit ut,
har den erfaringen av mina katter,särlig hon på nu 6-7 månader,kan inte vänta tills hon blir vuksen.
letar dock efter en vit hanne till å para henne med,
nån som vet vart jag kan henvisa mig till då?så der midt i allt?
 
Det tar ju ett tag till innan det är lämpligt för henne att bli mamma om hon är så ung.
Vad har du för ras???
 
hon har blue ryssan eller hur det skrives i sig,hon är blandis med andra ord,mamman har okänt stam.
visst kan det verka oseriöst av mig,att sätta ett kull på henne då hon är blandis,
hon skall inte ha kull nu,inte före hon har gått över ett år och väkst till sig.
 
Hmm, jaha..... huskattsavel igen :(

Varför?????? Är min enkla fråga??? Du skrev ju nyss att du inte var så förtjust i kattungar??!!! :confused:
 
jag är inte det heller,men du skall se denna underbara personliga katten,så tror jag färgene kommer bli kanon,hon är grå med skölpaddsfärg innimellan,
jag klagade mycke på henne i början,för hon bara skrek hela tiden,men nu är det mer prat och vi har lärt oss,( kors i taket ) vad hon menar när hon skriker.
även hennes klokhet,hon lär saker på en gång,visa dom en gång,och hon gör det,dette måste ju ärvas ner???
 
Vad som nedärvs kan du inte ha en aning om, i förväg.

Och du kan väl inte avla på en katt bara för att hon har fin färg? Det finns många fina sköldpaddsfärgade huskatter redan - alldeles för många :crazy:.

mandalaki
 
Undrar just hur många det är som INTE tycker att deras katter är underbart personliga, kloka och vackra... :smirk: Det är inte en tillräckligt bra anledning att para henne. Vet du ens vem hennes föräldrar är? Hur de var i temperamentet?
 
Hmm, tur att alla inte tänker som du........
Jag skulle också ta en kull på min katt i så fall, för hon är otroligt personlig, och smart. Dessutom har hon rolig teckning i ansiktet som gör henne speciell.

Detsamma tänker nog alla om sina katter. Vi älskar dem för de de är, men alla tar (som tur är) inte kull på sina.
Man får tänka på att det är så många redan som inte har hem.

Vart hade du tänkt göra av ungarna sen då??
Och det är faktiskt inte gratis heller, vaccineringar, avmaskningar, mat, sand....
Hade inte du ekonomiska problem?? Tycker mig ha läst det....

Nä, kastrera kattan i stället, som du sa förut att du skulle göra, när hon skrek som värst...
Låt dem avla, de som har nåt att avla på :mad:
 
visst,hon skall steriliseras,
jag kan vell drömma om att få ta kull på henne,
spekulera hur hennes ungar skulle bli och diskutera fram och tilbax nackdelar och fördelar.

men så fort man öppnar käften här,så blir man på hoppat som man var en idiot och korkskalle.
trodde buke var ett diskusjons forum,jag hadde fel.
 
Men du sa ju att du skulle ta kull på henne när hon passerat ett år :mad:

Katten på användarbilden är min Katla. I mina ögon är hon världens finaste och veterinärerna nämner varje gång hur otroligt vacker hon är. Hon är en enorm personlighet och min ögonsten. Men aldrig för något i världen att jag skulle ta ungar på henne och jag kastrerade henne därför tidigt. Jag har också en katthemskatt och har sett dessa stackare som far illa. Det räcker att gå in på Kattkommando Syds hemsida för att jag ska börja gråta över alla stackare som saknar ett kärleksfullt hem. Jag är klok nog att inse att Katlas avkommor också skulle kunna hamna där. Hon är otroligt vacker, men det är det fler katter som är. Tillgången på huskatter är större än efterfrågan, det är ett känt faktum. Och aldrig att jag skulle vara med och bidra till att min underbara Katlas ungar skulle hamna utan hem eller i dåliga sådana. De förtjänar så mycket mer. Därför kastrerade jag.

/snurpe
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 830
Senast: Sel
·
Övr. Barn Eskilstuna djurpark förra helgen och Astrid Lindgrens värld den här och mina pojkar 3 och 6 år har varit till sig av lycka! Har under...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 320
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 617
Senast: Emine
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 561
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp