Synka iphone med itunes

mandalaki

Trådstartare
Nya itunes - jag fattar ingenting. Är van vid att kunna plugga i iphone och ipad och så synkar de. Men det gör de inte nu. Jag klickar på synkronisera, en kort förberedande process börjar men sedan händer inget mer.

Någon som kan förklara?

Sv: Synka iphone med itunes

Försöker du synka trådlöst? Prova i så fall med kabel. Kör man trådlöst kan det gå brutalt långsamt ibland utan förvarning/anledning.

Nej det är med kabel. Den trådlösa synkningen har jag aldrig fått att funka.

Jag använder kabel, processen börjar med "förberedande", sedan säger den "väntar på ändringar" - och lägger av. Det händer inget mer.

Om det är helt kört kan man säkerhetskopiera till iCloud. Sedan försöka återställa telefonen och efter det skjuta in säkerhetskopian igen. Men kolla före återställning att den verkligen kopierat till iCloud.

Har du kollat in den nya versionen av iTunes (iaf den till PC)???

Den är helt jälvla okompatibel med logiskt tänkande varelser.

Jag pluggade i min telefon och väntade tills det dök upp en knapp >>iPhone<< (knappa absolut inte på det där som ser ut som att du ska få en rullgardinsmeny, för då tas iPhonen bort från iTunes) i högra hörnet.
Då valde jag verktyg, enhet och synkronisera.
Men jag tror jag ställde in iTunes så att den visade verktygsraden först.

Höll på att få ett smärre nervsammanbrott efter senaste uppdateringen av iTunes.

//Tjôta som älskar sin iPhone men hatar iTunes

Själv tycker jag att senaste uppdateringen av iTunes var riktigt lyckad. Det känns "Macigt" och logiskt. Visst tog det en stund att hitta alla funktionerna. Men de känns mer logiskt placerade när man lärt sig hitta.

Om det är helt kört kan man säkerhetskopiera till iCloud. Sedan försöka återställa telefonen och efter det skjuta in säkerhetskopian igen. Men kolla före återställning att den verkligen kopierat till iCloud.

Det är inte det jag vill göra, jag vill med jämna mellanrum kunna synka telefonen så att jag har innehållet även i itunes. Precis som jag gjort förut.

Jag pluggade i min telefon och väntade tills det dök upp en knapp >>iPhone<< (knappa absolut inte på det där som ser ut som att du ska få en rullgardinsmeny, för då tas iPhonen bort från iTunes) i högra hörnet.
Då valde jag verktyg, enhet och synkronisera.
Men jag tror jag ställde in iTunes så att den visade verktygsraden först.

Jag hatar också itunes, i synnerhet det nya:mad:

Jag klickade mycket riktigt i högra hörnet först. Men sedan kom jag på att jag borde lägga till sidofönstret, då dök iphone upp på samma plats som tidigare. Men jag lyckades inte synka ändå.

Jag ska kolla det där med verktyg, tack!

Det är inte det jag vill göra, jag vill med jämna mellanrum kunna synka telefonen så att jag har innehållet även i itunes. Precis som jag gjort förut.

Har du något val för att åtgärda problemet och få det att fungera igen? Inte som jag ser det. Om det aldrig funkar att synka telefonen är nog detta den enda vettiga vägen att gå.

Hur tänker du nu?

Om det alltid tidigare funkat att synka både iPhonen och iPaden med iTunes, och detta inte funkar efter en uppdatering av iTunes, så är ju iaf inte min första åtgärd att säkerhetskopiera och ominstallera dessa.

Mandalaki!

Om jag vore du hade jag avinstallerat ALLT från Apple från datorn och gjort en ominstallation av iTunes.:idea:

Inte ens Mac-nördar är väl så korkade att de inte kan använda sig av uteslutningsmetoder eller?

Om något funkat innan en uppdatering av ett program så är det med största sannolikhet fel på uppdateringen inte på kringutrustningen.

Du råkar inte jobba på Dezi-data i Tyskland?

Visst. Ska vi bara vara vresiga så kan ni felsöka själva. Jag angav bara den vanligaste källan till fel när det gäller synkning till datorn.

Lycka till. ;)

Hon beskrev ett problem och jag förklarade den vanligaste felorsaken till det problem hon beskrev. Vad är det jag inte har förstått? :confused:

Hoppas TS har koll på hur hon gör backup på sitt bibliotek så att hon slipper förlora musik, filmer, bilder mm när hon kör din windowslösning. ;)

Läste du öht det första inlägget?

Nya itunes - jag fattar ingenting. Är van vid att kunna plugga i iphone och ipad och så synkar de. Men det gör de inte nu. Jag klickar på synkronisera, en kort förberedande process börjar men sedan händer inget mer.

Någon som kan förklara?

Du frågar om hon gör det trådlöst, brukar man plugga i trådlösa grejor???
För mig är det ganska självklart att om man pluggat i något har man satt i kabeln, åt båda hållen.:angel:

När hon talar om att hon använt kabeln rekommenderar du säkerhetskopiering. Det är ju fortfarande inte iPhonen och iPaden som krånglar utan iTunes nyaste uppdatering.

Det jag har liggande i iTunes finns i sina ordinarie mappar på min PC, de och säkerhetskopiorna av mina iPhoner har aldrig försvunnit när jag ominstallerat :eek:

Sen är det fortfarande helkorkat att förutsätta att alla använder Mac när mer än 80% av sveriges datoranvändare INTE gör det.
268371_1280.jpg

Om du menar biblioteket i itunes så är det tomt. Den musiken jag hade är borta. Det är därför jag vill synka så att musiken går över från iphone till itunes.

Tjöta: jag hade installerat om itunes redan innan jag startade tråden:grin:. Men jag kan mycket väl göra det igen, absolut.

Och ja, jag har windows;)

MOA-HAHAHAHAHA!!! Den här tråden blir ju bara roligare och roligare!

@Tjôta: Din narcissistiska gloria fick sig en rejäl törn där när det visade sig att PC-världens universallösning på alla problem, en ominstallation, inte fungerade. :grin::rofl: Som sagt låter det inte som att det är iTunes som är problemet. Vilket jag tidigare påpekade.

@mandalaki: Du ska vara tacksam till att det inte har gått att synkronisera din iPhone med ditt iTunes! Ty om du nu har ominstallerat iTunes och blivit av med ditt bibliotek så hade musiken på din iPhone raderats om du hade lyckats synkronisera den med ditt tomma iTunesbibliotek! (Så länge inte all din musik på din iPhone är köpt via iTunes Store, vilket jag starkt betvivlar)
Det går heller inte att koppla in sin lur i iTunes, synkronisera och sedan hoppas på att musiken "hoppar över" från fin iPhone till ditt iTunes. Tror du det kommer du att bli besviken!

Jag önskar er lycka till i er fortsatta kamp. :grin:

OT: Varför är buke ett enda stort forum för narcissister? Jag skulle med lätthet kunna räkna upp minst fem medlemmar som passar in på denna diagnos!

Jo, musiken är faktiskt köpt på itunes. Och tidigare har det jag köpt på iphone lagt sig i itunesbiblioteket när jag synkat. (Med en pistol mot tinningen skulle jag inte våga svära på att en del av musiken är köpt via mobilen men jag tror att den är det. Och då har den gått över till itunes när jag synkat.)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
629
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
383
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka