Bukefalos 28 år!

Synpunkter på hull/muskler

Sv: Synpunkter på hull/muskler

Tack för alla svar.

Man känner näppeligen hennes revben, får trycka ganska bra. Hon går med en kompis i skogshage som innebär ganska mkt lyftande på fötterna, tyvärr finns det inte några ordentliga öppna ytor för lek (andra hagen innehåller å andra sidan bara öppen yta - säger som min gamla mor: för mycket och för lite skymmer allt). Ute 10-14 Tim beroende på väder, oftast 12.

Känner att jag bildbombar lite, men jag är så nöjd över att bilderna syns. Här står hon lite bättre och var egentligen modell för att hon lerat ner sig så när dom raceade i hagen (så visst finns det plats för spring). Och ja, hon har så jävla stort huvud som det ser ut.
1A2ABF00-5481-4188-B292-0A2498B3AFB9-4952-00000303514932DB_zpsae844f1e.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Synpunkter på hull/muskler

Tycker absolut inte att hästen är tunn däremot ser hon ut att behöva mer protein om man tittar på överlinje och pälskvalitet.
 
Sv: Synpunkter på hull/muskler

Ta en analys på ditt grovfoder . Alla borde göra det rent allmänt för att skippa problem , men framför allt om man har en växande häst ! Dess närings tillskott och behov påverkar hela dess framtida liv som vuxen på väldigt många sätt i fråga om hållbarhet och hälsa .
 
Sv: Synpunkter på hull/muskler

Hej.
Din ponny ser hungrig ut! Den är insjunken i flanken - iaf på andra bilden i första inlägget. Det tyder på grovfoderbrist. Ser också ut, som sagts, att den har lite proteinbrist.
Du har redan fått ett bra råd - gör en grovfoderanalys,
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 344
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 078
Senast: Gunnar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 405
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 520
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp