Syns inseminering?

M

Mannagrynet

Kan man se på ett sto om hon har blivit inseminerad? Om hon står på seminstation och sedan kommer hem kan man se om hon verkligen har blivit inseminerad (om hon inte är dräktig alltså)?
 
Sv: Syns inseminering?

På min rann det lite efter, men det var nog mest efter sköljningen hon fick. Vi var dock där nästan varje dag och hälsade på henne.
 
Sv: Syns inseminering?

ingen aning faktiskt... kunde inte se något speciellt på mitt sto vad jag kan komma ihåg, har du någon speciell anledning att tro att det inte blivit seminerat??:confused:
 
Sv: Syns inseminering?

Nej, det finns inget sätt att se det på, såvida man inte är synsk då ;) . Varför vill du ha bevis för det? Litar du inte på seminstationen? :confused:
 
Sv: Syns inseminering?

jag förstår inte frågan riktigt, varför skulle den inte vara seminerad?:confused:

För...hemska tanke...du har väl inte lämnat bort dit älskade sto till någon som du tror är oseriös?:crazy: :smirk:
 
Sv: Syns inseminering?

Hästen är utomlands. Och jag vill bara vara säker.
 
Sv: Syns inseminering?

vänta med att ta hem den tills den är U-ljudad och förhoppningsvis dräktig då...
 
Sv: Syns inseminering?

Jag vill bara veta om det rent tekniskt går att se om hästen har blivit inseminerad eller inte.
 
Sv: Syns inseminering?

Du gör klokt i att lyssna på vad Stommen svarar i sitt inlägg då hon är veterinär. Det går alltså inte att se några tecken med blotta ögat att hon faktist är seminerad utan du får ultraljuda henne när tiden är inne för det och sedan hålla tummarna att ultraljudet visar dräktighet :smirk:

Lycka till !

Helen
 
Sv: Syns inseminering?

Hej..
Nej du kan inte se om ditt sto är inseminerat....
Det som du kan få läsa är ju smeinstationens journal på ditt sto..
Du ska även kunna be om att få kopior på journalen..
Man kollatr ju med hjälp av ultra ljud för att se om ägget har gått, det finns då kvar en sk. gulkropp.. Efter det så ultraljudar man på ca 16-18 dygnet för att se om stoet har tagit sej.. och då ser man en fosterblåsa i livmodern.. Nästa ultraljuds koll görs på ca dygn 34 och då kan man se hjärtat som tickar på och att fosterblåsan blivit betydligt större...


Lycka till med kommande dräktighet...
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 101
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: Ketrawzc
·
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
923
Hästvård Vi har hittat en häst som är perfekt på alla vis. Dock har stallet den står i skabb och hästen är synligt drabbad. Är det idiotiskt att...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp