Synsam abonnemang

Jag HAR varit tillbaka och klagat, flera gånger. De hävdar att glasögonen visst är rätt och att jag måste vänja mig. Men det blir ingen skillnad så struntade i det. Nu är det dessutom bara 2.5 månad kvar så ingen idé göra nu. Jag vill inte köpa ut dem? Det enda paret jag vill ha egentligen är solbrillorna och då byta ut de slipade glasen till vanliga solglasögonglas, men jag vill inte betala något extra för dem, då kan jag lika gärna lägga på nån tusenlapp och köpa sprillans nya Gucci-solisar.

Oj, jag hade ju inte betalat en "prenumeration" på glasögon som inte funkar för mig.
 
Oj, jag hade ju inte betalat en "prenumeration" på glasögon som inte funkar för mig.
Det gick inte att säga upp så inte mycket att göra. 677/mån är inte jättemycket för mig, hade kanske orkat bråka om det ifall det var mycket för mig. Sen är det tråkigt betala för något som inte funkar, men min ekonomi står inte och faller med 677kr som tur är.
 
Men herregud så dåligt! Jag har gått tillbaka med glasögon som inte fungerat (även hos Synsam) och det har aldrig varit något snack om att det bara är att vänja sig. I mitt fall var det en gång en för stor korrigering, min syn hade försämrats snabbt på ett öga så det blev för stor skillnad mellan ögonen. Då gjorde de så att de höjde styrkan i två steg så hjärnan hann vänja sig.
Jag har aldrig haft glasögon förut så jag kan inget utan köpte det de sa. Men trots envisa försök att vänja mig går jag in i dörrkarmar och att ha de när jag kör bil är bara farligt, jag kan absolut inte bedöma avstånd. Men nu är det väl försent att klaga när det snart är slut.
 
Jag har aldrig haft glasögon förut så jag kan inget utan köpte det de sa. Men trots envisa försök att vänja mig går jag in i dörrkarmar och att ha de när jag kör bil är bara farligt, jag kan absolut inte bedöma avstånd. Men nu är det väl försent att klaga när det snart är slut.

Så ska det givetvis inte vara! Så himla tråkigt att du fick så dålig service när det var första glasögonen, det är ju lite svårt att veta exakt vad en kan förvänta sig då (jag har haft glasögon sedan jag var 11 år så jag vet ju när något blir fel).
 
Det gick inte att säga upp så inte mycket att göra. 677/mån är inte jättemycket för mig, hade kanske orkat bråka om det ifall det var mycket för mig. Sen är det tråkigt betala för något som inte funkar, men min ekonomi står inte och faller med 677kr som tur är.

Ok, jag skaffade ett sånt abonnemang för ett tag sen (Synoptik). Sen råkade optikern skriva fel styrka när hon beställde glasögonen så de jag fick var tokfel för mig och det funkade bara inte. Jag kontaktade dem och förklarade att jag inte kan använda dem. De känns för starka. De ville att jag skulle komma in på en ny synundersökning, ta med mig glasögonen och så skulle de kolla de både min syn och mina glasögon. Om allt skulle visa sig stämma men jag fortfarande inte kunde använda dem så sa de att de skulle avsluta avtalet direkt. Inga problem. Det tog ett tag att få en ny tid för synundersökning och de pausade avtalet så jag började inte ens betala förrän glasögonen fungerade. Nu visade det sig att optikern gjort fel så de beställde nya med rätt styrka och avtalet behövde inte avslutas. Så knepigt att Synsam inte gör likadant.
 
Så ska det givetvis inte vara! Så himla tråkigt att du fick så dålig service när det var första glasögonen, det är ju lite svårt att veta exakt vad en kan förvänta sig då (jag har haft glasögon sedan jag var 11 år så jag vet ju när något blir fel).
Ja jag fattade ju inte alls först att det ens var fel. Tog på de när jag skulle köra hem från nordstan efter att ha hämtat ut. Höll på att sluta i katastrof 😅 men ska testa klaga igen, kanske kan slippa de sista månaderna om jag har tur och få lämna tillbaka de direkt nu istället.
 
Jag går till direktoptik. Väljer deras köp 3 betala för 1. Betalade strax under 6.000 kr, bågarna låg på 1650. Fungerar för mig eftersom min syn håller sig väldigt stabil och jag HATAR att välja glasögon. Så gör jag om det hela var 6:e år eller så.
 
Själv köpte jag på Specsavers sist när de hade två för en. Totalpris för två blev 6450 kronor för båda paren inklusive allt. Ett par solglasögon och ett par vanliga. Båda med progressiva glas och en del tillval. Kollade på abonnemang på lite olika ställen men tycker inte det var värt det. Vill inte sitta fast i något med månadskostnad och har noll intresse av att byta glasögon innan jag absolut måste.
 
Jag har abonnemang och är nöjd men jag är i åldern där det förändras mycket, har ett komplicerat synfel och kräver extra tunna glas, annars blir de för tunga.
Ja högre kostnad än om jag hade köpt, men jag känner också mig själv, jag kommer mig inte för att byta glas och blir snål. Så för mig är det toppen. :)
 
Jag har abonnemang och är nöjd men jag är i åldern där det förändras mycket, har ett komplicerat synfel och kräver extra tunna glas, annars blir de för tunga.
Ja högre kostnad än om jag hade köpt, men jag känner också mig själv, jag kommer mig inte för att byta glas och blir snål. Så för mig är det toppen. :)
Det är samma här. Är väldigt astigmatisk och synen ändrar sig då och då. Jag har varit med om att inom ett år från att jag fått nya glasögon inte längre kunnat se vägskyltarna när jag kört bil.

Sist jag bytte glasögon så blev det progressiva glas för mig för första gången. Jag valde inte de billigaste glasen vilket jag är glad för. Skulle nog inte stå ut med billiga glas. Nu märker jag inte ens att glasen är progressiva.
 
Själv köpte jag på Specsavers sist när de hade två för en. Totalpris för två blev 6450 kronor för båda paren inklusive allt. Ett par solglasögon och ett par vanliga. Båda med progressiva glas och en del tillval. Kollade på abonnemang på lite olika ställen men tycker inte det var värt det. Vill inte sitta fast i något med månadskostnad och har noll intresse av att byta glasögon innan jag absolut måste.
Jag går också till Specsavers och är alltid nöjd med pris, service etc. Märkesbågar för 1495-1795, 2 för 1, synundersökning och rimliga tillval. De jag träffat har också varit väldigt ärliga med vilka tillval de tycker jag behöver och vilka jag kan hoppa över.
 
Jag går också till Specsavers och är alltid nöjd med pris, service etc. Märkesbågar för 1495-1795, 2 för 1, synundersökning och rimliga tillval. De jag träffat har också varit väldigt ärliga med vilka tillval de tycker jag behöver och vilka jag kan hoppa över.

Samma för mig hos Synoptik, när vi resonerat kring tillval så har de sagt vilka som inte är relevanta för mig.
 
Konstigt att de har så dåligt abonnemang för glasögon. Jag har deras linsabonemang och det tycker jag är jättebra. Sjukt smidigt att man inte behöver beställa något eller ens tänka på det utan att linser, linsvätska osv bara kommer hem i brevlådan på lagom intervall.
Visst, jag kan köpa linser billigare på nätet men iom att synundersökning varje år ingår så tror jag det blir bra ekonomiskt i slutändan iaf. För mig är det bra att synundersökningen ingår, jag slarvar annars med den och det är ju viktigare att kolla ögonen regelbundet när man har linser än när man har glasögon..
 
Jag har varit nöjd med abonnemanget. Behövde två par på en gång, ett par vanliga och ett par solglasögon, båda med styrka. Hade blivit massa tusenlappar som jag inte var sugen på att hosta upp efter att ha levt på studielån. Valde till ett par solglasögon utan styrka som tredje par, det blev totalt 223 kr/månad. En undersökning tyckte hon att synen ändrats så det blev nya glas som inte funkade för mig. Så efter 2 veckor gick jag tillbaka, inget snack alls utan de bytte tillbaka åt mig. Nu har abonnemanget precis gått ut så ska gå på en sista undersökning och har det inte ändrats då köper jag ut alla tre paren för en månadskostnad till, alltså 223 kr. Har ju inte märkt av kostnaden alls iom autogiro så känns typ gratis. :D
 
Jag har varit nöjd med abonnemanget. Behövde två par på en gång, ett par vanliga och ett par solglasögon, båda med styrka. Hade blivit massa tusenlappar som jag inte var sugen på att hosta upp efter att ha levt på studielån. Valde till ett par solglasögon utan styrka som tredje par, det blev totalt 223 kr/månad. En undersökning tyckte hon att synen ändrats så det blev nya glas som inte funkade för mig. Så efter 2 veckor gick jag tillbaka, inget snack alls utan de bytte tillbaka åt mig. Nu har abonnemanget precis gått ut så ska gå på en sista undersökning och har det inte ändrats då köper jag ut alla tre paren för en månadskostnad till, alltså 223 kr. Har ju inte märkt av kostnaden alls iom autogiro så känns typ gratis. :D
Jag betalar drygt 600 kr i månaden. Har tre par glasögon men gick dit för ett par, så det känns inte så kul. Som helt nybörjare när det gäller glasögon så känns det svårt att veta vad man behöver och det utnyttjade de friskt 😡
 
Jag betalar drygt 600 kr i månaden. Har tre par glasögon men gick dit för ett par, så det känns inte så kul. Som helt nybörjare när det gäller glasögon så känns det svårt att veta vad man behöver och det utnyttjade de friskt 😡
Jag var också nybörjare men känner mig inte ett dugg lurad. Man får ju veta månadskostnaden innan man skriver på?
 
Jag var också nybörjare men känner mig inte ett dugg lurad. Man får ju veta månadskostnaden innan man skriver på?
Det var trevligt för dig. Som sagt, jag gick dit för ett par, blev övertygad om att jag minsann behövde tre par. Läsglasögon som jag kunde köpt på en mack för en hundring och solglasögon som jag inte heller egentligen var i behov av egentligen, men som gör att deras abonnemangsidé funkar. Merförsäljning i en effektiv, men rätt fil form.
 
Jag var också nybörjare men känner mig inte ett dugg lurad. Man får ju veta månadskostnaden innan man skriver på?
Det beror väl på hur försäljaren beter sig. Jag har inte hoppat på "erbjudandet" men förstår om andra fallit då det sista gången jag köpte var svårt att få pris på att köpa ett par. Det var stenhård marknadsföring och togs för givet att man skulle leasa. Jag kände mig banne mig lurad när jag gick därifrån trots att jag inte gått på dravlet. Nästa gång det är dags kommer jag troligen vända mig någon annanstans.
 
Det var trevligt för dig. Som sagt, jag gick dit för ett par, blev övertygad om att jag minsann behövde tre par. Läsglasögon som jag kunde köpt på en mack för en hundring och solglasögon som jag inte heller egentligen var i behov av egentligen, men som gör att deras abonnemangsidé funkar. Merförsäljning i en effektiv, men rätt fil form.
Mot mig var säljaren tydlig med kostnad osv så där ser jag inget konstigt. Däremot frågade jag om man fick behålla glajjorna efter abonnemanget och säljaren svarar ja, efter abonnemanget är de dina, precis som med en mobiltelefon.
 
Är det ingen annan som tycker det är väldigt lustigt att de har så många butiker? Det ligger här i stan nästan mittemot varandra, tror det är runt fem butiker inom gångavstånd från varandra i stadskärnan och så en i varje galleria utanför. Lustigt att det bär sig. Det måste gå mycket bra för dem :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 007
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 495
Senast: Niela
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 374

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp