Synsam abonnemang

Vad bra, det ligger ett Specsavers i närheten här! Får på riktigt ångestpåslag av att se en Synoptik-logga så det är ett extra plus att Specsavers inte ligger i närheten av Synoptik. :D
Jag tyckte de var duktiga och förklarade skillnaden mellan olika glas och fick veta varför de tyckte att jag skulle betala extra för tunnare glas till exempel och vad slutpriset skulle bli till exempel. Jag är helt säker på att jag själv råkat repa mina glasögon och kom tillbaka för att köpa ett par nya efter typ ett halvår, hade ingen försäkring eller liknande. De reklamerade dom direkt, utan att jag ens bad om det. Nöjd kund helt enkelt!
 
Jag köpte mina glasögon på Specsavers ända tills jag jag fick glasögon som inte funkade för mig. Jag vande mig aldrig vid dem. Kändes som att nåt var fel. De hävdade bara att inget var fel och ryckte på axlarna och gjorde inget. Jag gick till en annan optiker och hon fixade glasögon till mig som funkade alldeles utmärkt. Enligt henne hade de glasögonen jag köpt på Specsavers fel styrka. Men Specsavers hittade inte felet.
 
Och vad man har för synfel.
Kanske därför jag alltid haft dyra glas. Och så trodde jag det var så för alla.
Jag gillar Specsavers. Du får oftast(?) två glasögon för priset av ett. Till exempel ett par vanliga och ett par slipade solglasögon. Jag tycker de är prisvärda också!
Jag har absolut inget förtroende för Specsavers. De vill lura på mig progressiva glasögon fast jag inte behövde det. Eftersom jag inte hittade en båge hos dem som jag gillade (de sa att bättre bågar inte gick att hitta än det de hade så jag skulle välja de jag inte riktigt gillade) så gick jag till Synsam. Deras optiker undersökte mig länge och väl men kunde inte få fram att jag behövde progressiva glas. Sen försökte Specsavers luta på mig en linsutprovning. Eller ja, jag vet inte hur de kunde få för sig att jag ville det, när det redan tidigare är konstaterat att jag inte kan ha linser. Så när linserna kom som de ville jag skulle prova så fick jag säga ifrån.

Jag tyckte personalen på Specsavers kändes falsk.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
3 988
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 475
Senast: Niela
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp