Syntet sadel.

caradan

Trådstartare
Jag kommer få hem min foderhäst på lördag, denna har bara en dressyrsadel och jag som helst rider i skog och mark vill ha en allround sadel.
Eftersom det är just en foderhäst så vill jag inte lägga jätte mkt pengar på en sadel men samtidigt så måste det ju vara en som passar.

Är stor förtjust i syntet sadlar (har haft flertalet griffin) men även 4000kr känns som lite för mkt för just en foderhäst (blir så mkt annat att köpa i form av täcken, träns etc)

Nu har jag sety att Hööks har en mkt billig syntet sadel (runt 1400kr) Men är det ngn som har haft den? Är det bättre att lägga ut mera så att man får en riktig sadel (typ Griffin/Maxam)

Några andra tips på ok sadel för max 2000kr?? (stl vid, 17,5)

Sv: Syntet sadel.

min mamma köpte h**ks billiga syntetsadel till sin foderhäst... sadeln låg bra till en början men var alldeles för "formbar" - satt hon minsta snett i den blev den sned etc... min mamma är ingen van ryttare så hon behövde en mer stabil sadel...
sedan var sadeln väldigt sträv i tyget så man fastnade som med ridbyxorna
tror den duger mest till promenadridning

har du funderat på en bomlös? finns ganska många billiga begagnat och de tror jag är perfekta när man vill rida mest i skog och mark... kanske inte ett jättebra val om hästen har stor manke men annars så...

Jag skulle rekomendera en Wintec eller Griffin som du själv nämnt. Det går ju att få tag på dem under 2000 till och med.

Ok ja det var ju bra att nn köpt den så vet man vad man INTE ska köpa.

Tackar.

Har kollat men verkar vara svårt att få tag i..dressyr finns hur mkt som helst men inte allround/hopp.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag behöver köpa en sadel som jag kan använda tills det dyker upp en sadelutprovare i närheten och det är minst 6 veckor bort.. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: Raderad medlem 142449
·
Utrustning Ja, jag har använt sökfunktionen till förbannelse så nu lägger jag upp en egen tråd och hoppas på lite samlade tips :). Jag har nyligt...
Svar
12
· Visningar
2 258
L
Utrustning Hejsan! Jag märkte igår att min sadel inte längre passade på min foderhäst som har fått lite mer muskler runt manken sen jag tog hem...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Love_Maya
·
E
Utrustning Hej allihopa! Vänder mig till er sadelkunniga!Vill bara höra åsikter, eftersom ja lätt nojjar över småsaker.. Jag har en...
Svar
18
· Visningar
5 028
Senast: elin_sundbo_stjarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka