Syntetbett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 559
Sv: Syntetbett

En unghäst jag känner har också gnagt stora hål i sitt nova bett. Med vilka tänder gör de detta?? Har ju inte ridit hästen eller sett den riden så jag vet inte om han grejar med nått speciellt..

Sv: Syntetbett

ja alltså de lägger ju bettet mellan de första tänderna men eftersom överkäkens tänder i regel ligger lite längre fram än underkäkens så blir det oftast mest/störst märken av dem. Det är även de som brukar bli nedgnagda i första hand om hästen gör så kontinuerlig på metallbett.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
39 017
Senast: monster1
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag... 2
Svar
20
· Visningar
5 885
Senast: pews1972
·
Utrustning Hej! Just nu har jag bettproblem, eller vem har inte det egentligen ? ;) I dressyren rider jag på ett vanligt tredelat som funkar bra...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Liten
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Equidaem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka