Syokonsulent eller arbetspsykolog?

monster1

Trådstartare
Jag behöver råd och hjälp i fråga om mitt framtida yrkesliv. Vart vänder man sig? Jag har ett jobb och är således inte arbetslös, jag har inte tänkt läsa något annat. Jag behöver hjälp med att veta vilka yrken som kan tänkas vara aktuella och vad de skulle ställa för krav på mig. Jag vet att det finns arbetspsykologer men de verkar vara knutna till arbetsförmedlingen och något man inte får fatt i om man inte kommer ur sjukskrivning eller längre arbetslöshet. Jag vill inte ha någon hurtig jobbcoach jag vill ha någon som verkligen lyssnar och tar mig på allvar.

Jag tror inte att ”arbetspsykologer” arbetar med sånt.
Inom arbetsförmedlingen arbetar de m utredningar och inom organisation och arbetsliv gör de ofta helt andra saker.

Jag behöver råd och hjälp i fråga om mitt framtida yrkesliv. Vart vänder man sig? Jag har ett jobb och är således inte arbetslös, jag har inte tänkt läsa något annat. Jag behöver hjälp med att veta vilka yrken som kan tänkas vara aktuella och vad de skulle ställa för krav på mig. Jag vet att det finns arbetspsykologer men de verkar vara knutna till arbetsförmedlingen och något man inte får fatt i om man inte kommer ur sjukskrivning eller längre arbetslöshet. Jag vill inte ha någon hurtig jobbcoach jag vill ha någon som verkligen lyssnar och tar mig på allvar.

Kommunen brukar ha studie-yrkesvägledare man kan komma och prata med, kika in på kommunens hemsida mvh Arbetsförmedlaren ;):D

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
781
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 314
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 743
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka