Systemkamera

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Vixten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 021
V

Vixten

Önskar mig en digital systemkamera. Har lånat en nikon och efter det känns det inte ens roligt att fota med vanliga digital kameran. Jag vill kunna ta bra bilder på djuren när de rör sig, det ska inte ta en evighet från man tryckt på knappen tills den knäpper av (och hunden har sprungit runt husknuten). Och gärna kunna ta skapliga bilder i gryningsljus och skymmning.

Ngn som är mer insatt och kan ge ett gott råd om vilka man kan kika på? :)

Sv: Systemkamera

Sådant klarar alla systemkameror med rätt inställningar. Ska du fota när det är mörkt så krävs ofta ljusstarka objektiv för att få det bra.

det krävs även en kamera vars sensor tål höga iso-tal utan att brusa för mycket..

Jag vill inte påstå att en D80 är speciellt bra på den biten, men nog fasen går det att fota skymningar osv med den om ett bra objektiv sitter på.

Hejsan!

Har en Canon 450D systemkamera och är supernöjd med denna, så den har flera bra inställningar, som närbild, porträtt, panorama, och sportfoto! Suveränt med sportinställningen, och det jag tycker är bra också, är att den har 9 fokuseringspunkter. Tar även hyggliga nattbilder. Hyggliga, pga att jag tycker att den inbyggda blixten är lite svag, men tror det gäller alla kameror med inbyggd blixt?! :confused: Funkar bäst om man inte fotar någon längre ifrån än typ 1½-2m. Så ny blixt finns med på min önskelista! :D Stativ är också att rekommendera om man fotar mycket! Om ngn är ute efter ett bra stativ, kan jag varmt rekommendera www.24.se, som har bra priser på sina!

Nu för tiden kan du säkert få en Canon 450D för ca 5000:-, med ett bra objektiv (18-55mm) tror jag allt!

Jaja, du kan ju kolla runt på nätet och gå till några bra kameraaffärer för råd och tips. Det är ju du som skall tycka att kameran passar för dina behov. ;)

Lycka till!

PS. Man kan ju alltid exprimentera med att ändra ISO på kameran!

Liknande trådar

Fritid Har haft min canon 1000D sen urminnes tider och varit jättenöjd. Men inser att det verkligen har kommit till åren och gissar att det... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 132
Senast: voltis
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 711
Senast: MJLee
·
Fritid Jag har en kompaktkamera och har alltid haft det, men nu börjar jag bli sugen på en systemkamera. Har dock knappt använt en sån ens :o...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: Stallmannen
·
Fritid Jag och en kompis ska snart åka utomlands och hon ska ta med sig sin systemkamera, jag kommer inte ta med min för jag är lite nojig att...
Svar
4
· Visningar
1 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka