Systemkameror

Cinora

Trådstartare
Hej jag håller på att bestämma mig för att köpa systemkamera. Tyvärr finns ingen möjlighet att köpa Nikon D40 som jag gillar så har kikat lite på några stycken.

Mina frågor är vad ni har för tips.

Jag är grymt sugen på Canon 1000D eller 450D men alla tips mottages tacksamt.

Jag kommer fota på ridtävlingar,hemma i hästhagarna,gärna på trav med.
Dessutom vill jag gärna kunna fota när det är mörkt ute ,ta skuggbilder om det finns så bra kameror?

Berätta gärna vad som är bra :)

Sv: Systemkameror

Jag kommer fota på ridtävlingar,hemma i hästhagarna,gärna på trav med.
Dessutom vill jag gärna kunna fota när det är mörkt ute ,ta skuggbilder om det finns så bra kameror?

Berätta gärna vad som är bra :)

Dom flesta systemkameror idag är bra. Vad som skiljer sig åt är objektiven (och den bakom kameran)

Om du gillar Nikon d40 så varför inte titta på d60 som är nästan samma kamera, bara snäppet nyare?

d40 tillverkas inte längre och närmaste du kommer är d60.. en väldigt billig systemkamera det också, mycket för pengarna och bättre än d40.

Cyberphoto säljer D60 med kitobjektiv. Scandinavianfoto är ju också en bra internetbutik, dock funkade inte deras sida för systemkameror nu, så jag kunde inte kolla om de hade D60 inne.

Kolla Experts internetbutik också, om du har medmera kort får du poäng och du kan använda bonus/premie-checkarna också.

De brukar dessutomha erbjudanden titt som tätt så har du tur så kan du få ett bra pris.

Jag har en canon 1000d, är jättenöjd:D jag köpte den när det fanns ett erbjudande så man fick ett bättre objektiv samtidigt också :p Och den är väldigt lätt att använda:D

Hej allihopa, D60 fanns tydligen hemma,köpte den i Hofors idag :D
Objektiv 18-55 mm fick jag med + kameran ,minneskort för 6000 :- :D:D Så nu ska det fotas mkt !

Det hänger mest på objektivet när man vill fota sport, så det är bra zoom och lågt bländartal så man kan få in så mycket ljus som möjligt i kameran, men det är DYYRT. Jag köpte min NikonD80 2007 med diverse tillbehör för 12000 plus ett objektiv för 2000. Man får väldigt bra bilder med min utrustning när föremålet är stilla, medans rörande ting (som hästar i rörelse) lätt blir suddiga.

Om du vill ha bra utrustning till bättre pris kan du försöka hitta begangnat, som är helt och fint. Många är ju rädda om sin kamerautrustning eftersom den är dyr, så man kan få bra hela saker för en billigare peng. :D

tackar^^
Hetla: Jo objektivet hänger det väl mest på såklart men jag tänker köpa ett annat objektiv när jag lärt mig mera med mitt nuvarande, (18-55 mm objektiv)
Förövrigt har jag fotat med D60 idag och vilken grym kamera :)

Har köpt en ganska nyligt köpt mig en Canon EOS 1000D. O jag älskar den ! :laugh: Har bland annat hunnit fota ponnyn lite på sommarbetet + att jag har fotat när en kompis red på banan.

Om det är möjligt så skaffa ett 18-200 objektiv istället för ett 18-55. Du klarar dig mycket längre på det förstnämnda ! :)

(såg just att du redan köpt ;) )

Liknande trådar

IT & mobiler Någon som är duktig på Canon systemkameror och kan hjälpa mig att sålla bland alternativen? Vill kunna fota hästar, djur och lite...
Svar
9
· Visningar
1 177
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Har börjat bli sugen på att skaffa en systemkamera igen efter att ha varit utan i ca 5 år, hade tidigare en canon eos 1000d med ett...
Svar
0
· Visningar
429
IT & mobiler Hej Buke, jag behöver lite hjälp från er som kanske är lite mer insatta i kamerornas värld än jag är. Jag skall under våren försöka... 2
Svar
22
· Visningar
1 947
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ... 2
Svar
25
· Visningar
2 151
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka