Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bild på min tröja
IMG_20210703_154833.jpg
 
Alltså det är ju inte helt lätt att följa trådraken på ett tyg som ser ut såhär 🙈 dessutom väldigt snett klippt av affären så det ställer till det hela ännu mer 🤣Visa bifogad fil 72708
5e och därmed nästsista T-shirten till min "kapselgarderob"
Jag ljög 😱
Det här var inte alls min nästsista t-shirt.
Det var min nästsista plaintain t-shirt. Jag har planerat 3 iris tee också 🙈
Jaja, jag är halvvägs på t-shirtfronten iaf. Vad det gäller resten av garderoben så är jag *host* lite längre ifrån 🤣
 
Helgens klänning ☺️
Överdel från dd sirocco och nederdel från made by runi date dress med fickorna högre upp
IMG_20210704_195201.jpg


Tyvärr ingen bättre bild då mini tvunget skulle stå naken framför spegeln och jag ville inte ha med henne på bilden 🙈 så fick bli en snabbselfie i klädkammaren 🤣

Har tejpat ihop mönstret till Iris tee nu 👍
 
Lite osäker på om jag tänker rätt här nu.
Jag är ju betydligt längre än snittet och eftersom min Plantain t-shirt blev perfekt med 5cm förlängning så måttade jag med det mönstret för att se hur mycket jag behövde förlänga iris tee.

Lade alltså mitt färdiga bakstycke ovanpå det nya och såg till att axelsömmarna matchade. Jag skulle få behöva förlänga iris tee med 11cm!! Kan detta verkligen stämma eller är det jag som tänkt fel?
 
Lite osäker på om jag tänker rätt här nu.
Jag är ju betydligt längre än snittet och eftersom min Plantain t-shirt blev perfekt med 5cm förlängning så måttade jag med det mönstret för att se hur mycket jag behövde förlänga iris tee.

Lade alltså mitt färdiga bakstycke ovanpå det nya och såg till att axelsömmarna matchade. Jag skulle få behöva förlänga iris tee med 11cm!! Kan detta verkligen stämma eller är det jag som tänkt fel?
Jag hade gjort som du så jag hävdar att det stämmer :angel: om det är samma sömsmån och fålldjup på mönsterdelarna dvs? I så fall låter det ju som om Iris är mer croppad än Plantain i sin originaldesign = mer att förlänga.
 
Jag hade gjort som du så jag hävdar att det stämmer :angel: om det är samma sömsmån och fålldjup på mönsterdelarna dvs? I så fall låter det ju som om Iris är mer croppad än Plantain i sin originaldesign = mer att förlänga.
Tittar man på bilderna på modellerna bakifrån så går Plantain nästan ner över hela bakfickorna på byxorna medan Iris knappt når ner till övre kanten, så tror absolut du är rätt ute! @TeamLundVer
 
Saknar du ngt i din garderob?
Jag saknar ju så mycket så det blir nästan lite att jag inte vet var jag ska börja 🙈
Ja egentligen saknar jag massor 😂🙈 nya trosor, lite nya klänningar (har rensat ut många pga viktnedgång), någon ny topp, nya träningskläder osv 🙄😬 känns lite som att jag behöver en helt ny garderob 🙄🤦🏼‍♀️
 
2B9A0338-06B8-49FA-A93E-24D85652BB86.jpeg

Det syns lite dåligt men benhålen är så lågt skurna att benen ansluter till kroppen typ 5 cm ner på mitt lår :laugh: tror det är för att man ska kunna ha den benlös och vika upp fållen två gånger för en kanal till resår men det ser sådär ut med ben :p ska prova att bara sy om sömmen lite högre, ska ha skaftkängor till så det gör inget om benen blir lite kortare. Den är bekväm i alla fall :up:
Vi behöver en ny tråd ny, kanske nån som syr nåt vettigt kan starta den please :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 606
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
863
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
285
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp