Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ett bord! Det ska på en skiva till tror jag, så det blir lite större, men än så länge räcker det. Så nöjd!
IMG_20210618_094337.jpg
 
IMG_20210611_145939072_HDR.jpg

Ett kusinbarn fick syn på bilden på min blåblommiga klänning och önskade sig en i samma modell. Tydligen har hon och hennes mor letat som galningar efter klänningar med fickor (i barnstorlek då) utan att hitta någon. Fattar inte varför det är så få köpta klänningar som har fickor? :confused:
 
Resultatet av nästan två timmars arbete
IMG_20210618_181649.jpg

Det var en rejäl kamp att få i "stoppningen" (liggunderlag). Nu är det bara alla andra remmar, fickor, lock och detaljer som ska på plats, sen är väskan färdig!
Känns bra att ta tag i gamla projekt som legat ett par månader
 
Jag är färdig!
IMG_20210619_130104.jpg

Dålig bild, man ser inte detaljerna. Men mannen hade bråttom till jobbet och hann inte ställa upp på bild.
Det var egentligen inte speciellt svårt, bara så sjukt många delar! Har kvar en rem som ska sitta över magen men den går jag ta imorgon.

Mönstret är CK backpack av Stitchback. När jag väl kom igång var det riktigt roligt!
 
Har ni kanske tips till mig? Jag behöver fixa en mittmarkering på min bärsjal, eventuellt också offcentermarkeringar som ska vara lite mindre. Tänker mig att det borde gå att brodera något enkelt. Har ni några enkla tips eller idéer? Materialet är silke. Mittenmarkeringen kan alltså se ut hur som helst men det måste vara ganska fint och väldigt lätt!
 

Bifogade filer

  • 20210611_100105.jpg
    20210611_100105.jpg
    501,4 KB · Visningar: 46
Har börjat sy överdrag till stolarna i vardagsrummet. Inte nöjd med första. Men det syns inte på ovansidan
Före och efter bild
IMG_20210620_084833.jpg


Vet inte riktigt var jag ska göra annorlunda till nästa gång. Eller så gör jag lika på alla, undersidan syns ju ändå inte.
 
Jag har en bikini topp (köpt) som jag verkligen gillar, men resåren under brösten har släppt och jag tänkte försöka rädda den. Hade sån tunn genomskinlig resår som jag sydde längs kanten på insidan, men dels så blev den bara marginellt mindre och dels var gummit obehagligt mot huden så jag sprättade bort den.
0F55E599-CE9E-47CA-8B52-C66A714FA3AF.jpeg

så här ser den ut. Det dumma är att bandet nertill är inte en kanal som går runt utan de har sytt ihop den i sidan, annars hade man kunnat trä in en ny resår enkelt. Vet inte om jag vågar öppna sidosömmarna.. Resåren som finns i är dessutom fastsydd i sömmen som håller ihop bandet och överdelen. Någon som har något smart tips på hur jag får till resåren nedtill?
 
Jag har en bikini topp (köpt) som jag verkligen gillar, men resåren under brösten har släppt och jag tänkte försöka rädda den. Hade sån tunn genomskinlig resår som jag sydde längs kanten på insidan, men dels så blev den bara marginellt mindre och dels var gummit obehagligt mot huden så jag sprättade bort den.
Visa bifogad fil 72310
så här ser den ut. Det dumma är att bandet nertill är inte en kanal som går runt utan de har sytt ihop den i sidan, annars hade man kunnat trä in en ny resår enkelt. Vet inte om jag vågar öppna sidosömmarna.. Resåren som finns i är dessutom fastsydd i sömmen som håller ihop bandet och överdelen. Någon som har något smart tips på hur jag får till resåren nedtill?
Hur brett är bandet? Kan det fungera med en sådan typ av resår som ligger på insidan och sys genom alla lager?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
28 136
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Semester.
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp