Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
och sedan en i powermesch. Mönstret är barette bralette ett gratismönster från madelynne.
tempImage7uUL9U.jpg
 
Sen blev det massa stuvar och jag fick en lapptäckeside och voilà dottern fick en sargväska att ha på konståkningen.

kanske hinner jag sy klänningen idag eller så väntar jag till nästa vecka.
belamrar ju köksbordet när jag syr.
 

Bifogade filer

  • 598CFB2B-45B0-4EA4-8AE7-F19DC12AF3CE.jpeg
    598CFB2B-45B0-4EA4-8AE7-F19DC12AF3CE.jpeg
    232,9 KB · Visningar: 67
Jättefin! Är det med någon knäppning i ryggen?
I mönstret är det det, men jag är en kombination av lat och snål så jag har inte med den. Drar ändå bara upp den som en vanlig topp. Samma med axelbanden de är egentligen reglerbara enligt mönstret men eftersom jag syr till mig själv så måttar jag ju direkt på mig och syr den längd som passar mig så slipper jag ha glidande axelband.
 
Jag har inte sytt på ganska länge nu känns det som. Dels ingen inspiration men också för att jag bröt handleden för 3 veckor sedan 😒 men igpr och idag har jag skurit ut lite nya plagg! Greenstyle har en Fit capsule challenge just nu, så inspirerad att delta i den har jag klippt ut 1 par Cavallo träningsbyxor, en Green Tee (t-shirt), en Pasific Pullover (långärmad tröja) och en Embrace sportbh. Allt detta har jag genom mönstertetris fått ut på 3 yard tyg 🤯
Kan inte ens få ut ett par trosor av spillet tror jag 😂
IMG_20210222_234927.jpg
 
Har beställt ett skärmattekit med rullkniv och linjal. Jag som aldrig varit intresserad av lappteknik innan! Vad ska jag ha det till liksom?
 
:DJag skär ut vanliga mönster med rullkniv och linjal är användbart vid band osv.

Tänkte mer på vad jag ska ha det jag syr till :D

Jag hade matta och rullkniv tidigare men avskydde att skära ut mönster med det. Föredrar sax. Men just till små fyrkanter tror jag det kan vara bra. Men som sagt, vad ska jag ha alla små fyrkanter till?
 
Tänkte mer på vad jag ska ha det jag syr till :D

Jag hade matta och rullkniv tidigare men avskydde att skära ut mönster med det. Föredrar sax. Men just till små fyrkanter tror jag det kan vara bra. Men som sagt, vad ska jag ha alla små fyrkanter till?
Kuddar, täcken, väskor, jackor och kappor, sittunderlag etc? Eller bara som väggdekoration.
 
Kuddar, täcken, väskor, jackor och kappor, sittunderlag etc? Eller bara som väggdekoration.
Har ingen nytta av det, har sytt så mycket sånt, och väggdekoration bara skriker tant så det går bort. Jag är ingen dekorations-människa, speciellt inte textilier som drar åt sig allergener (kattallergiker med tre katter, dumt att göra det värre).
 
Tänkte mer på vad jag ska ha det jag syr till :D

Jag hade matta och rullkniv tidigare men avskydde att skära ut mönster med det. Föredrar sax. Men just till små fyrkanter tror jag det kan vara bra. Men som sagt, vad ska jag ha alla små fyrkanter till?
Att klippa ut mönster använder jag sax, men sen att skära ut i tyg så är rullkniv överlägset bäst! Man behöver inte nåla för att mönstret ska ligga kvar, det blir inte ojämnt, det går fort, ja fördelarna är många 😉 vad är det för linjal? Jag har massa olika, quiltlinjaler är bra för att skära till kantband osv, kurvlinjaler för att få bra kurvor om man ändrar mönster...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 330
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
772
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
501
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp