Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
I've got stripes!
IMG_20211128_080530.jpg
 
Ritade om mitt mönster till valpens täcke, blev helt okej förutom lite trång i halsen och magplattan lite bred, men det är ju enkelt att fixa 😊 Tilda var måttligt road av att stå modell 🙄
Visa bifogad fil 80397
Är det whippet? Man vill ofta gärna ha rejäl krage samt lite längre ner över bakbenen för att skydda alla muskler mot drag och kyla. De har ju liksom inte skydd av varken fett eller päls.

Jag har enbart he sydda täcken åt mina, bla av denna typ:
Screenshot_20211128-194901_Chrome.jpg
 
Är det whippet? Man vill ofta gärna ha rejäl krage samt lite längre ner över bakbenen för att skydda alla muskler mot drag och kyla. De har ju liksom inte skydd av varken fett eller päls.

Jag har enbart he sydda täcken åt mina, bla av denna typ:
Visa bifogad fil 80404
Japp en whippet på 8 veckor 😊 alla mönster jag hittar är för fullvuxna hundar så knåpade ihop ett eget 🙈 fin modell! Och vovve 😍 har du ritat mönstret själv?
 
Japp en whippet på 8 veckor 😊 alla mönster jag hittar är för fullvuxna hundar så knåpade ihop ett eget 🙈 fin modell! Och vovve 😍 har du ritat mönstret själv?
Nej nej, jag köper täcken av vinthundsfoök som syr själv. Det är inte min hund på bilden men jag har täcken av samma sömmerska.

Jag syr en del själv, men utan mönster. Brukar rita av ett bra täcke lite grovt och sen klippa och sy helt i blindo😂
 
Nej nej, jag köper täcken av vinthundsfoök som syr själv. Det är inte min hund på bilden men jag har täcken av samma sömmerska.

Jag syr en del själv, men utan mönster. Brukar rita av ett bra täcke lite grovt och sen klippa och sy helt i blindo😂
Jag har beställt ett back on track whippet täcke som jag hoppas kommer snart, då har jag nått att rita efter :) jag har inte velat köpa en massa sånt innan hon kom eftersom jag inte visste hur liten/stor hon skulle vara 😅
 
Någon som vill ha polyestertråd;)

Jag fick från en kompis som lade ner sin sybehörsaffär för 10 år sedan. Min maskin äter upp dom (går av stup i kvarten) och eftersom jag inte har tålamod att trä om så skänker jag det vidare om någon vill ha.

Massa blandade färger hämtas i Sundbyberg
 

Bifogade filer

  • 752653EF-2481-47A7-A9EE-F6DF317C0C9B.jpeg
    752653EF-2481-47A7-A9EE-F6DF317C0C9B.jpeg
    208,1 KB · Visningar: 51
Jag hoppar in i tråden, ska komma tillbaka till det här med att sy och passade på att handla när en sida hade 20% på allt tyg OCH jag hade en rabattkod på 15%, båda funkade! Så köpte tre olika mönstrade tyger och två interlock, samt ett mönster på barnkläder och nya nålar till maskinen. Är orimligt taggad! Mönstren är för byxor och två typer av sweatshirts från Burda och tror det kommer bli så fint! Funderar på att skaffa något mönster för bodies också.
 
Någon som vill ha polyestertråd;)

Jag fick från en kompis som lade ner sin sybehörsaffär för 10 år sedan. Min maskin äter upp dom (går av stup i kvarten) och eftersom jag inte har tålamod att trä om så skänker jag det vidare om någon vill ha.

Massa blandade färger hämtas i Sundbyberg
Om de väger skapligt nog att skicka, och du vill skicka, så tar jag gärna 😍
 
Jag hoppar in i tråden, ska komma tillbaka till det här med att sy och passade på att handla när en sida hade 20% på allt tyg OCH jag hade en rabattkod på 15%, båda funkade! Så köpte tre olika mönstrade tyger och två interlock, samt ett mönster på barnkläder och nya nålar till maskinen. Är orimligt taggad! Mönstren är för byxor och två typer av sweatshirts från Burda och tror det kommer bli så fint! Funderar på att skaffa något mönster för bodies också.

Heja, vad kul!
 
Idag blev det en pyjamas till Tilda. Förminskade mönstret till 70 % av orginal strl, men det blev lite stort ändå, speciellt benen som hon klev ur när hon låg i bilen 😅 klipper nog av dom och låter det vara en tröja istället.
IMG_20211129_194636.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 286
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
768
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aktivering/leksaker
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp