Bukefalos 28 år!

Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grenen
67441D87-867D-459D-9A72-E7AF7999AD4F.jpeg



(Och kan någon vänlig själ upplysa mig om vad som var så hemskt med min kommentar om att kjolen hade suttit snyggare på någon den passar?)
 
I helgen har jag sytt sex par leggings, sex par overknee, en tröja, två kjolar, lite trosor och säkert något mer jag har glömt 😅 Hypomanier är bra ibland!

Jag börjar bli rätt nöjd med trosorna nu 😃 Är inte helt nöjd med insidan av grenen men när jag jämför med med mina köpetrosor så tycker jag nog faktiskt att mina är finare än många av de andra i sömmarna! Jag behöver dock komma på ett bättre sätt att sätta ihop kantbanden. Jag har övergett snedslå för det blev för omständigt trots att det är finast hittills. Kanske köper jag färdig elastisk snedslå nästa gång jag köper tyg (men med tanke på allt jag har sytt nu så lär det ta ett tag innan jag behöver mer 😅)
Men gud vad mycket spill det blir när man gör i mönstrat tyg 😓 Håller på med ett tyg med nallar på nu och det måste vara på rätt håll för annars hamnar nallarna uppochned
Visa bifogad fil 83353
Superfina!
Jag gör ofta trosor av spillbitar, kan bli någon extra söm för att få ut det men det gör inget.
 
Superfina!
Jag gör ofta trosor av spillbitar, kan bli någon extra söm för att få ut det men det gör inget.
Tack 😃
Tror inte att det blir snyggt att kapa i nalletyget men det var iofs en spillbit det också så egentligen har jag ju inte förlorat något på det utan vunnit två par trosor 😁
Jag tror det var för att ordvalet var lite tokigt med "tillräckligt smal". Det låter lite fat shaming över det.
Kanske det. Jag vet inte. Jag tycker inte alls att det var fatshaming eftersom det handlade om mig själv men uppenbarligen hade ju andra andra åsikter. Och om jag tex jämför mig och min syster så är hon rent visuellt bara något smalare än vad jag är men jag som är 38/40 kan omöjligt trycka mig ned i hennes kläder som är 32 eller mindre men det betyder fortfarande inte att jag är tjock. Kanske skulle skrivit ”någon som är mindre”, men skitsamma. Jag menade iallafall inte att fatshama någon
 
Kanske det. Jag vet inte. Jag tycker inte alls att det var fatshaming eftersom det handlade om mig själv men uppenbarligen hade ju andra andra åsikter. Och om jag tex jämför mig och min syster så är hon rent visuellt bara något smalare än vad jag är men jag som är 38/40 kan omöjligt trycka mig ned i hennes kläder som är 32 eller mindre men det betyder fortfarande inte att jag är tjock. Kanske skulle skrivit ”någon som är mindre”, men skitsamma. Jag menade iallafall inte att fatshama någon
Om man läste det i sitt sammanhang så förstod man att du menade att det var den kjolen som du sydde som hade blivit för liten för att passa på dig.
Men om man ser på hur ordvalet föll så kan det låta som att du menade att människor ska vara smala för att de ska kunna vara fina i kjol.
 
Om man läste det i sitt sammanhang så förstod man att du menade att det var den kjolen som du sydde som hade blivit för liten för att passa på dig.
Men om man ser på hur ordvalet föll så kan det låta som att du menade att människor ska vara smala för att de ska kunna vara fina i kjol.
Tack!

Jag tycker att det var rätt självklart att det skulle läsas i sitt sammanhang så jag tycker att det var nitpicky att kommentera så, men alla har ju rätt till sina känslor så vad jag tycker spelar väl mindre roll.

Jag tycker absolut inte att det bara är smala personer som passar i kjol! Men just DENNA kjolen hade suttit snyggare på någon med mindre mått pga materialet och hur den är sydd
 
Har undrat lite vad du gör med alla dina trosor. :D
Men det är väl inte alla som är som jag och använder dem tills tyget börjar bli tunt. :o
De är i alla fall kul färgklickar att titta på. :)
Jag är samma så därför syr jag som bara den nu så jag får lite fler vettiga trosor som jag inte behöver skämmas för om jag skulle råka hamna i en situation där de syns 😅 Så när jag har sytt färdigt allt mitt spilltyg så ska jag faktiskt gå igenom hela troslådan och slänga alla fula, missfärgade och nästan genomskinliga trosor som jag varit för snål för att slänga innan.
Nu måste jag bara lära mig hur sjutton man tvättar trosor utan att de blir missfärgade så de nya håller sig snygga ett tag. Jag vet inte varför men jag lyckas alltid missfärga mina trosor i tvätten oavsett hur noga jag är
 
Kanske det. Jag vet inte. Jag tycker inte alls att det var fatshaming eftersom det handlade om mig själv men uppenbarligen hade ju andra andra åsikter. Och om jag tex jämför mig och min syster så är hon rent visuellt bara något smalare än vad jag är men jag som är 38/40 kan omöjligt trycka mig ned i hennes kläder som är 32 eller mindre men det betyder fortfarande inte att jag är tjock. Kanske skulle skrivit ”någon som är mindre”, men skitsamma. Jag menade iallafall inte att fatshama någon
Hade du skrivit att den kunnat vara fin "om den varit i rätt storlek" eller liknande så hade det blivit en annan sak. Jag tyckte också det såg illa ut när du skrev om "tillräckligt smal" eftersom jag uppfattade det som att du tycker att man måste vara väldigt, väldigt smal för att kunna ha kjol/den modellen på kjol (jag har bestämt för mig att du på bilder ser väldigt smal ut, och att då börja prata om att du inte är tillräckligt smal för att vara snygg i en kjol... näe.). Skulle jag läsa det igen så hade det kanske varit tydligare för mig hur du menat, men ja, det krävs ansträngning för mig att läsa det på annat sätt än så som jag gjorde först.
 
Idag sydde jag ett ställbart halsband till en väns hund. Det var vidrigt bökigt med dekorband, få det ställbart osv. Tur att vännen är så snäll att det är värt det :p Hoppas nu bara att det passar hunden också... Det svarta på halsbandet ska troligen kortas ner lite, annars är det nog klart.

271317671_2170791633069205_5914547631198434078_n.jpg
 
Syr på uppdrag av moster. Grejer till Lottakårens jul-lotteri (ja, jul. Jag är ute i god tid). Hon hade beställt tygkassar, men efter en sisådär tio stycken vill jag göra något annat. Har ett bra mönster på en enkel liten necessär. Enda problemet är att jag behöver mer dragkedjor. Tips på var man kan köpa storpack billiga ca 20 cm dragkedjor?
 
Syr på uppdrag av moster. Grejer till Lottakårens jul-lotteri (ja, jul. Jag är ute i god tid). Hon hade beställt tygkassar, men efter en sisådär tio stycken vill jag göra något annat. Har ett bra mönster på en enkel liten necessär. Enda problemet är att jag behöver mer dragkedjor. Tips på var man kan köpa storpack billiga ca 20 cm dragkedjor?
Kolla bibbis, hon har ibland utförsäljning på vissa saker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
869
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
979
Senast: Queen
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 608
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp