Bukefalos 28 år!

Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mönsterpapper.
Jag köper små rullar på tio meter, men nu såg jag att slöjd detaljer har 220 meters rullar. Är det för otympligt att hantera kanske?
Vad använder ni? Ja, förutom projektor då förstås ;)
Pdf- mönster skriver jag ut och tejpar och använder dem som mönster. Annars kör jag mönsterpapper på rulle, sån 10m
 
Tadaa! Måste dock komma på hur jag ska kunna snygga till insidan för den ser förjävlig ut och jag glömde byta tråd så där är en rosa rand där jag sytt fast inlägget 😅
image.jpg
 
Jag använder täckpapp som mönster;) använder inte projektor
Liite svårt att rita av mönster från typ tidningar och sånt :D

Jag använder ofta pdf-mönster i flera storlekar och/eller modeller så jag föredrar att skriva ut allt och rita av det jag behöver.
10 meters rullar är ju behändiga att jobba med. 220 meter kanske är lite väl häftigt.
 
Ser ju superbra ut för ett första försök! Jag tycket det kan vara snyggt med kontrastfärg på sömmar så den rosa tråden stör inte tycker jag :)
Ja, jag blev väldigt nöjd faktiskt och har redan en lösning på de fula sömmarna 😃 Sicksacka så som du har gjort funkar nämligen inte på min maskin för då käkar den upp tyget, däremot så är raksömmen något elastisk av någon anledning så jag strök (ett jäkla jobb 😅) jerseysnedslår och sydde fast dem med raksöm. Det blev lite ojämnt för min maskin gör verkligen allt för att slippa sy i jersey men jag blev sjukt nöjd!
553409A4-22E0-4733-99E9-119143A2758D.jpeg
 
Jag har fullständigt fastnat och inte kommit igång med syendet. Blev inte ens några sydda klappar i år. Har lagat ett par jeans. Slutat köpa tyger verkar jag däremot inte gjort så snart drunknar jag i mitt syrum när lavinen av uppstaplade tvättade tyger välter över mig. Saker som ligger i min mentala pipeline är en fendress (utklippt och allt, men ska sys), ett eller flera par tights (mönstret behöver anpassas), en Emma av threads By Caroline och ett par byxor från McCalls https://somethingdelightful.com/mccalls/m8207. Men som sagt det sitter lite fast för tillfället. Jag köpte tom den där extra knappslåmöntret till Emman för att sy i vävd viscose.
 
Köpte beige tyg så det skulle räcka till ett par leggings med lite extra för att kompensera för eventuell krymp i tvätten och så visade det sig att dels var de väldigt generösa vid klippningen och dels krympte det knappt alls så med lite pyssel och knix så fick jag två par leggings för priset av ett 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 117
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
818
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp