Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde äntligen klart klänningen.
IMG_20220410_190439.jpg


Jag måste levt gott i helgen, för trots att jag gjort en likadan innan som passar perfekt är den här lite liten..
 
Sydde även ett par shorts till min lillasyster I tisdags, också födelsedagspresent, men försenad sådan (hon fyllde i februari 🙈)
Var osäker om de skulle passa, då hennes mamma sa vuxen S eller 170 i strl och mönstret (Lucy från made for mermaids) inte använder storlekar I siffror utan färger, men tog näst minsta storleken. Hade nog kunnat gå upp en strl för en ner relaxed fit, men hon blev nöjd och hade dom på sig hela kvällen igår.
IMG_20220414_085413.jpg
 
Är inte jättenoga för bandet är så billigt att det troligen bara kommer hålla över sommaren så jag kör på fejkstrass och lim istället för att sy på riktig strass men jag tror att det kan bli fint när limmet har torkat och det är ju ingen som glor särskilt noga på hundarnas selar när vi är ute
9D051564-26BE-4A09-82E8-2642BB64A425.jpeg
 
Det går inte bra för mig 😟 Är nybörjare så har inga höga förväntningar men något kan väl få bli bra i alla fall. Gjorde Sudley topp i muslin och passformen är horribel. Gjorde en omlottkjol där inköp av tyg var 4m men den faller dåligt och är otympligt tung. Håller på med en Nora från Cut & sew nu. Har precis sytt på ärmarna och är så besviken. Tyget är för stelt och gör sig inte alls. Fick inte till volangärmen men den ska inte stå rakt ut för det 🙄 Orkar inte 😭
 

Bifogade filer

  • IMG_20220416_225547.jpg
    IMG_20220416_225547.jpg
    219,8 KB · Visningar: 57
@Glimra usch, förstår känslan! Ibland vill ingenting fungera.. Det är en hel vetenskap att matcha tyg och mönster. Jag har fortfarande problem med det och jag har ju sytt rätt mycket nu.
 
@Glimra usch, förstår känslan! Ibland vill ingenting fungera.. Det är en hel vetenskap att matcha tyg och mönster. Jag har fortfarande problem med det och jag har ju sytt rätt mycket nu.
Verkar jättesvårt :/ Har valt tyg utefter rekommendationerna på mönstret så det är ännu mer förvirrande. Har dock ingen fysisk butik att åka till så får köpa allt på nätet vilket gör det ännu svårare. Men det är kul att sy ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
706
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp