Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade lite trosor jag klippt ut för bra längesedan, som jag tänkte sy till välgörenheten. Bara det att när jag kollar ser jag att mönstret är utskrivet i fel skala mot de jag har skrivit ut nu (hade mönstret tillsammans med de utklippta delarna)🤦🏼‍♀️så nu är frågan om det är det gamla eller nya som är fel 😑 så nu sitter jag och fixar mönstren i datorn för att kunna använda projektorn istället. Vilket tar hundra år eftersom det är hallonsmula mönster och hon har dom varken i A0 format eller projektor fil 🤦🏼‍♀️suttit i 2 timmar nu och fått klart 4 storlekar trosor...
 
Sytt färdigt några stuvbitstrosor, vart tvungen att köpa in mer stretchspets till kanterna, så de har legat någon vecka eller två i väntan på att den ska anlända. Två är i viscosetrikå det var sladdrig sömnad med spetsen på dom :P. Men det är bara jag som ska ha dom så vad gör det om det blir lite vågigt...
 

Bifogade filer

  • tempImage5mno9U.png
    tempImage5mno9U.png
    838,7 KB · Visningar: 112
Min klänning är klar och jag skulle gärna visa den för er, men jag vet inte hur en lägger in bilder här… Är det nån som kan ge en snabb instruktion?
 
Min klänning är klar och jag skulle gärna visa den för er, men jag vet inte hur en lägger in bilder här… Är det nån som kan ge en snabb instruktion?

Om du lägger in bara en bild trycker du på bifoga filer i i lägger och lägger in direkt den telefonens eller datorns album.

Vill du lägga in fler i ett inlägg måste de ligga uppladdade på någon bildtjänst på nätet.
 
Sitter och tittar på mönster från Wardrobe by me. Har hittat flera stycken jag vill ha, men plånboken säger stopp. Men ett mönster kan jag unna mig. Ska bara bestämma mig för vilket..
 
Ok, nu är jag nere på tre kandidater. Vilken tycker ni jag ska ta?
Tulip top
Byxor
Piper boho tunic

Vad jag egentligen behöver är ett par brallor. Jag har nog bara tre olika byxmönster, medan jag har oräkneliga överdelar. Borde kanske slå till på byxmönstret? Fick dessutom reklam på rabatt så kaaaanske kan ta två mönster ändå :angel:
 
Haha, och min man sa tunikan eller byxorna. Kan inte alla säga samma sak? :rofl: Det lutar nog åt byxor, jag behöver egentligen inte fler överdelar i samlingen
Jag har faktiskt beställt twill an någon anledning, kanske ska sy byxor jag med 😅
 
Hur dyrt brukar det bli med typ ett par byxor eller en tröja? Liksom jämfört med om man går till närmaste klädaffär? (okej hur långt är ett snöre)

Jag trodde folk sydde för att det var billigare men det känns ju som att det ev blir dyrare att sy själv?
 
Hur dyrt brukar det bli med typ ett par byxor eller en tröja? Liksom jämfört med om man går till närmaste klädaffär? (okej hur långt är ett snöre)

Jag trodde folk sydde för att det var billigare men det känns ju som att det ev blir dyrare att sy själv?
Tyg är rätt dyrt. Jag köper den del på second hand, det blir ju billigare. Men utbudet mindre så klart.
Mönster kostar en slant att köpa med. Finns en del gratis förstås, men annars kostar det.
Tråd, nålar, maskin(er). Och så tiden då.

Byxor, går åt kanske 1,5 meter tyg som kostar runt 150 kr/m (denim, går ju använda annat).

Jag ser det mer som en möjlighet att skapa unika plagg med bättre passform.
 
Hur dyrt brukar det bli med typ ett par byxor eller en tröja? Liksom jämfört med om man går till närmaste klädaffär? (okej hur långt är ett snöre)

Jag trodde folk sydde för att det var billigare men det känns ju som att det ev blir dyrare att sy själv?
Nja billigare kanske det inte blir, i varje fall inte om man bara syr ett plagg och i något dyrare tyg. För mig brukar 1 m räcka till byxor och då beror det på vad jag väljer för typ av tyg. Jag syr för att jag inte vill vara en del av den industri som utnyttjar människor i fattigare länder och för att kunna få en bättre passform. Sen tycker jag det är roligt med såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 090
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp