Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
SUCK ... Jag onskar jag kunde komma och titta ocksa :cautious: ... A andra sidan ar jag sa fast mellan spraken att det inte ens ar nagot att fnissa over. All min lardom om att sy ar pa Svenska och mycket gammal, det ar bara att inse att jag maste lara mig allt fran grunden igen sa jag lar mig vad saker heter pa Engelska. :meh: Oh joy.

Jag har fatt min nya serger maskin (overlock?) och fallade ett jang med dukar som jag anvander pa jobbet till recryterings baset. Det tog kanske en kvart och allt ser nu stadat och fint ut. :D Just nu jobbar jag dock for mycket for att sy, men nar jag forsokte sy en jersey t-skjorta till minsta barnbarnet sa lyckades jag branna hal i materialet med strykjarnet. :grin: SA ... det ar bara att borja om nasta vecka nar jag inte har var County Fair och ett bas for att na ut till allmanheten och kanske lyckas hitta nagra som vill jobba som skolbuss chaufforer. :p
 
SUCK ... Jag onskar jag kunde komma och titta ocksa :cautious: ... A andra sidan ar jag sa fast mellan spraken att det inte ens ar nagot att fnissa over. All min lardom om att sy ar pa Svenska och mycket gammal, det ar bara att inse att jag maste lara mig allt fran grunden igen sa jag lar mig vad saker heter pa Engelska. :meh: Oh joy.

Jag har fatt min nya serger maskin (overlock?) och fallade ett jang med dukar som jag anvander pa jobbet till recryterings baset. Det tog kanske en kvart och allt ser nu stadat och fint ut. :D Just nu jobbar jag dock for mycket for att sy, men nar jag forsokte sy en jersey t-skjorta till minsta barnbarnet sa lyckades jag branna hal i materialet med strykjarnet. :grin: SA ... det ar bara att borja om nasta vecka nar jag inte har var County Fair och ett bas for att na ut till allmanheten och kanske lyckas hitta nagra som vill jobba som skolbuss chaufforer. :p

Och jag kan typ bara termerna på engelska eftersom jag lärt mig det mesta av det jag kan genom Youtube 🙈 Så mitt tips är att kolla lite på Youtube och se om du hittar de engelska termerna istället.

Och ja serger kallas overlock i Sverige 🙂
 
Jag fick ju en Cameo när jag fyllde år och eftersom att städa syrummet/kontoret är det värsta jag vet så satte jag som eget krav att jag inte fick testa Cameon innan jag städat ordentlig.

Det är städat nu 😁

Jag har t om tagit idag med att fixa mitt skärbord
 
Meh, nu när jag äntligen är färdigstädad så går det inte att ansluta till biblioteket som kom med programmet 🙄 jag vill ju testa nu 😱
 
Förra lördagen "slängde" jag ihop en ny topp på ett par timmar. Mönstret heter Lucid och kommer från SewingEpiphanies. Gjorde strl 6 rakt över och gick på fintyget direkt vilket egentligen är idiotiskt eftersom det var första gången jag gjorde detta mönster 😅🙈 men blev så sjukt nöjd! Sitter som ett smäck! Att jag sen är sne och jävlig är ju en annan sak 🙄
IMG_20210806_171528.jpg
 
Det är jätteroligt med cameo, jag är dock dålig på att använda min. Kör mest skyltvinyl när jag väl gör nått. Borde bli bättre på att göra nått kul med htv.
Jag har ju köpt skurna htv för typ 500kr/år till barnens kläder och nu är sonen i en ålder då många tyg antingen är för gulliga eller är för vuxna så då tänker jag att detta är en bra genväg till tröjor för hans ålder 😁
 
Jag har ju köpt skurna htv för typ 500kr/år till barnens kläder och nu är sonen i en ålder då många tyg antingen är för gulliga eller är för vuxna så då tänker jag att detta är en bra genväg till tröjor för hans ålder 😁

Smart tänkt. Då kan han ju få vara med och designa själv också 😀
 
Jag provade att göra en Fabric bun maker.
Fattar inte alls hur den ska funka 😅

162843351567287794922481294533.jpg

Försökt använda den, det ser ju så enkelt ut i videon. Men jag fattar verkligen inte hur det ska funka!
Ska göra en till men med ett kraftigt mellanlägg. Då kanske det går.
 
Behövde nåt enkelt projekt. Har börjat på ett underlägg till katternas matskålar.
16287444256185820123793099779520.jpg


Ska göra två hjärtan till, så det blir ett för varje katt. Kanske lite för stort men bättre det än för litet. Och dessutom blir jag av med lite fyrkanter.

Ska jag göra alla trei samma blommiga tyg eller ska jag ha olika färg på själva hjärtat?
 
Behövde nåt enkelt projekt. Har börjat på ett underlägg till katternas matskålar.
Visa bifogad fil 75218

Ska göra två hjärtan till, så det blir ett för varje katt. Kanske lite för stort men bättre det än för litet. Och dessutom blir jag av med lite fyrkanter.

Ska jag göra alla trei samma blommiga tyg eller ska jag ha olika färg på själva hjärtat?
Olika färg på hjärtana röstar jag för :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
749
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 908
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
710
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
964
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp