T-märkt....

Joyride

Trådstartare
Hur mycket får man ut om hästen är försäkrad till 50 000kr? Om hästen skall t-märkas? :confused:
 
Jag är inte säker på om det skiljer mellan bolagen, men jag skulle tro att det är 40.000 kr.
 
Är det en stor häst får du ut livbeloppet minus 10 0000 kr. I ditt fall 40 000 kr. Om du betalar försäkringen via autogiro eller liknande (dvs inte betalar per helår) så dras den del av premien du inte betalt än av också.

Men rent generellt livbeloppet minus 10 000 kr på stor häst och minys 8 000 kr på ponny.
 
Som tidigare skrivits beror det på bolagen.

Mitt bolag (If)betalar 75% i delersättning.

/Frassa
 
De jag känner har fått ut förs. beloppet -10 000:- som de andra skrivet och sedan får man bara förs. för 10 000:- efter det och inte tävla som vissa puckon försökt göra ändå. :mad:
man upphör ju aldrig att förvånas!! :bump:
 

Liknande trådar

Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 150
Senast: SiZo
·
Ekonomi & Juridik Kanske en märklig fråga. Men anta att man, pga att man saknar förtroende för en veterinär av olika orsaker, bestämmer sig för att byta...
2
Svar
27
· Visningar
1 865
Senast: Sirap
·
Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 346
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag gick med en liten ponny. De va lerigt och vi tänkte att vi tar en genväg och de va lite ojämnt så jag bred mitt knä ur led jag skrek...
Svar
1
· Visningar
590
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp