T-märkta hästar för Klubbtävling?

Swat007

Trådstartare
Hur e de nu med det här med T-Märkta hästar på klubbtävlingar/Pay N ride?.

Jag hade tänk va med på en klubbtävling med min T-märkta ponny. Hon är i dagens läge fullt frisk. Och tävlar endast för hon ska få komma ut. (Hon älskar att tävla) :) Jag vet många som tävlat sina T-märkta hästar klubb/pay n ride. Men får man egentligen göra det?

Tacksam för svar

Sv: T-märkta hästar för Klubbtävling?

En T-märkt häst får inte tävla eller "träna för tävling". Det finns de klubbar som låter t-märkta hästar vara med på klubbtävlingar, men det är inte tillåtet att tävla hästen oavsett om den anses frisk eller ej, är den t-märkt så är den.

Hur e de nu med det här med T-Märkta hästar på klubbtävlingar/Pay N ride?.

Jag hade tänk va med på en klubbtävling med min T-märkta ponny. Hon är i dagens läge fullt frisk. Och tävlar endast för hon ska få komma ut. (Hon älskar att tävla) :) Jag vet många som tävlat sina T-märkta hästar klubb/pay n ride. Men får man egentligen göra det?

Tacksam för svar

Jag undrar samma sak! På vår klubb får man vara MED, men då utom tävlan, man vad gäller egentligen? vad säger TR? Får man: vara med utom tävlan på kubbtävlingar, clear-rounder, pay n ride?
Får man TÄVLA ngn av ovanstående?? alltså ha rätt till rosett?

NGN SOM VET SÄKERT VAD REGLERNA SÄGER??

Du får inte vara med i någon konkurensbedömning över huvud taget, utom tävlan eller inte i TR står det:

mom 132 TR I punkt 3. Häst som försäkringsbolag delat ut ersättning för och är triangelmärkt får inte delta i tävling.

Häst får enligt försäkringsbolagen inte ens tränas för tävling.
För två år sedan stod det en annan rad i TR, att triangelmärkta hästar inte fick delta i inbjudningstävling och högre. Då var det i princip fritt fram att vara med på klubbtävling om klubben tillät detta. Men efter påtryckningar från försäkringsbolagen så kom den här ändringen i TR -08.

En T - märkt häst får varken tävla eller tränas för tävling.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 927
Senast: MalanMjöl
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 460
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka