ta bort hästen själv..

F

Fantasi

Ska ta bort mitt sto inom en snar framtid undrar nu vad det kostar att få ett tillstånd om nedgrävning samt hur lång tid det tar att handlägga. Vart vänder man sig?

sen undrar jag om veterinären måste vara med/se den döda hästen eftersom det går via försäkringsbolaget (utdömning)

jag har ju en som kan avliva men det är ju ingen veterinär och jag antar att försäkringsbolagen måste ha något typ av "bevis" för att hästen verkligen är död?

Hur funkar det?

när hästen väl är borta, hur lång tid tar det innan man får ut pengarna?
 
Sv: ta bort hästen själv..

Ring till miljö- och hälsoskyddskontoret i din kommun och fråga hur det går till. Handläggningen brukar vara ganska snabb. Du kan underlätta genom att förbereda dig lite, t ex ta fram lämpliga platser på en karta. Du måste kunna visa att du kan gräva ner hästen på en plats där det t ex inte kan förorena grundvatten eller diken och andra vattendrag och att det går att gräva tillräckligt djupt.
 
Sv: ta bort hästen själv..

Jag sökte tillståndet 2002, och det kostade 250:- då.

/Mike
 
Sv: ta bort hästen själv..

Fick tillstånd förra året i efterhand då hästen avlivats akut på morgonen. Kostade 300:- och var klart på förmiddagen och hästen nergrävd till middag för 500:-.
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 446
Senast: mily
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 894
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 470
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 239
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp