Ta bort tandsten

movi

Trådstartare
Hunden ska operera bort analsäckarna, och då borde man väl kunna be dom att ta bort tandsten när hon ändå är sövd?

Även om de gör det så behöver du ringa och boka tid för att de ska göra båda sakerna. Kommer du samma dag och säger "Förresten, passa på att ta tänderna också!" så har de garanterat inte tid till det. Så ring och fråga tycker jag! Då får du veta hur de gör på det stället :) Det värsta som kan hända är att du får ett nej.

Nej, en seriös veterinär gör inte bägge sakerna samtidigt om det inte är nåt särskilt med individen (svårt hjärtfel tex så man inte vill söva fler gånger).
Det är för stor risk att frigöra bakterier i blodet vid munrengöring som gör att man undviker det i samband med andra operationer.

Nej, en seriös veterinär gör inte bägge sakerna samtidigt om det inte är nåt särskilt med individen (svårt hjärtfel tex så man inte vill söva fler gånger).
Det är för stor risk att frigöra bakterier i blodet vid munrengöring som gör att man undviker det i samband med andra operationer.

Dessutom tenderar ju också narkoserna att bli för långa.
Vi gör det inte heller hos oss mer än i absoluta specialfall

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon som har erfarenhet av det? Har en gammal hund som tycker att det är så hemskt att skrapa tänderna rena från tandsten så... 2
Svar
21
· Visningar
1 750
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
851
Hundhälsa Har ett stycke kräsen hund som är tämligen ointresserad av mat. Vi har provat alla möjliga olika varianter för att få han att äta men... 2
Svar
20
· Visningar
1 406
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka