Ta hand om en äldre hund.

M

mellon

Vet någon var man skall titta, om man
letar efter en äldre hund, som behöver
ett nytt hem?
 
Har du betsämt dig för en ras så kan du ju ringa rasklubben till den ras ud tänkt dig. De brukar veta vad det finns för vuxna omplaceringar.
Eller så kan du kolla på www.vovve.net. Där finns det en annonsmarknad med massor av vuxna hundar som säljes.

/Maria
 
Vi har haft en lång tråd om det här för inte alls så länge sedan. Kolla om den finns kvar i arkivet...
 
hundis kanske, sök på internet. och om du skulle vara intresserad av en spansk omplacering (har 2 själv, underbara) så kontakta någon av kontaktpersonerna på denna sida http://sos.krang.net finns ca 70-100 hundar eller så på sos i spanien, så alla hundarna är inte med på sidan...
 
ne men kan man inte bara ta och ha en katt tillsamans med hunden?? för då får den la en kompis?? eller? :bump: :banana:
 
En katt duger tyvärr inte. Det hunden saknar är sin flock och speciellt sin flockledare. Det innebär att den hunden saknar är den människa som den person hunden ser som sin flockledare. Andra människor i flocken duger dock också som sällskap.

En katt eller annan hund kan inte fylla den platsen och således spelar det ingen roll om det sällskapet finns. Ensamheten blir för lång ändå.

Jag skulle rekommendera dig att gå en köpa-valp-kurs hos kennelklubben. Där får du många värdefulla tips och kan förbereda dig på vad livet som hundägare innebär. Det är en livsstil att ha hund.
 
Men om hunden alltid saknar just sin flock,
hur går det då med alla hundar som är på
hunddagis?
Känner de sig ensamma också?
Har hunddagisen fått allt om bakfoten då?

Förresten, vet någon vad det kostar med hunddagis?
 
Det brukar kosta ungefär mellan 50-100:- per dag lite beroende på vart man bor.
 
Varför skall du skaffa hund?
Ställ dig denna fråga och försök svara ärligt? Är det bara för att din dotter vill ha en hund?

Varför inte skaffa en katt i stället? Den kräver inte lika mycket tid och kan vara själv hela dagarna!
Ger man mycket tid när den är kattbebis så får man väldigt mycket tillbaka, men man slipper ansvaret och samvetet när den blir lämnad flera timmar !
Eftersom en katt är mer självständig och inte har sådan flockinstinkt på samma sätt som hundar
 
Personalen på hunddagis blir hundens temporära flock. De duger att sällskapa med i brist på den riktiga flocken.
Vissa hundar tycker mycket om stimulansen som ett hunddagis ger, medan andra inte klarar av att vistas på ett sådant. Det blir för stressigt och hunden kan inte varva ned.

Dock börjar jag undra varför du vill skaffa hund. Vad är en hund för dig och varför vill du ha en hund?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
1 721
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 737
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 049
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp