Ta hem appar till android. Gör jag fel?

MissFideli

Trådstartare
Försöker för första gången ta hem appar till min X10 mini. Men det går inte. Telefonen kan inte ansluta till googles servrar står det. Och att det beror på tillfälligt fel eller att telefonen inte är inställd för datatjänster. Men jag surfar på den, så det är nog inte problemet. Men varför funkar det inte? Idé nån? Jag har testat mig fram och vet inte om jag gör rätt, men har fixat ett google-konto iaf.

Sv: Ta hem appar till android. Gör jag fel?

Du har ett googlekonto? Och är inloggad?

Om ja, så låter det mest som om du inte har täckning för internettrafik. :)

Men hur kan jag surfa i så fall? Kör via det trådlösa bredbandet hemma, det kanske gör skillnad.. får testa att göra det helt via telefonen.
Och nej, jag är inte inloggad. Det är vid inloggning telefonen ska ansluta till googles server och det är också där felmeddelandet kommer upp.

Det går inte att upprätta en säker anslutning står det typ.

Senast ändrad:

Kan du surfa via webläsaren så bör du ha internettäckning ja :)

Kan du logga in på något annat ställe? (för att synca mail, kontakter, kalender?)

Enda gången jag får det felmeddelandet är när jag inte har tillgång till internet, så jag vet inte riktigt vad det kan vara faktiskt. Tyvärr.
Ta kontakt med någon support om du inte lyckas :)

Men går du in på Market för att hämta appar?
På min måste jag gå in på Market för att hämta appar.. vissa finns utanför att ladda ner till datorn och sen lägga över men ännu är det skralt med googles appar till andriod som tex Google Earth, det funkar inte än..

Ja, jag trycker på Market, det är när den då ska ansluta som nått krånglar. Fick en tjusig beskrivning på annat forum som jag inte fattade nått av, men får fråga. Står att jag ska ringa supporten om det krånglar, men vilken support?

Testa att installera om operativsystemet genom att koppla den till datorn och köra installation till senaste programvaran.

Antingen ringer du till de du köpt telefonen av, eller så ringer du sony ericssons support (de borde väl ha någon?)

Har du ställt in att den får göra dataöverföringar. På min X10 tillåter jag det genom att gå in på Inställningar - Trådlöst & nätverk - Mobila nätverk - Klicka i rutan vid Datatrafik.

Lycka till

Går nått förlorat om man gör det?

Nej. Inte om du följer instruktionerna. Har du android 1.6 eller 2.1 i den? Jag uppdaterade och hela telefonen blev sjukt mycket smidigare i funktionerna.

När du ändrar vissa inställningar i telefonen krävs det ibland att du startar om den för att de ska gälla, har du gjort det?

Den är uppdaterad till 2.1 och har första uppdateringen efter det också. Så jag förlorar inga kontakter eller liknande genom att göra om operativsystemet igen?

Igen, nej du förlorar inget på att synka mobilen med datorn och kontrollera/upprepa uppdateringen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Alltså är det någon ny era med arbetsmoral som möglar nere i källaren nuförtiden?! Jag är så in i hela helsiket trött på företag som...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Aliche
·
IT & mobiler eller så har jag fått nåt jäkla virus eller tja, inte vet jag. varken på telefon eller på PCn funkar det. Allt annat funkar Så...
Svar
6
· Visningar
1 552
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund *Suck* I did it again... Fast det var snart 12 år sen jag gjorde det sist. Jag var yngre och hade mer energi... Fördelen nu är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 672
Senast: Lidl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka