Ta in stövlar?

Centaur

Trådstartare
Det borde väl gå att göra ridstövlar smalare? Hur mycket kan det tänkas kosta?

Är dragkedja på dom så man kan säkert ta av den, skära bort en cm och sen sy på dragkedjan igen. Eller vad tror ni?
Vad har ni fått betala för att byta dragkedjor?

Velar mellan att göra dom smalare eller att köpa ett par till...

Sv: Ta in stövlar?

jag har tagit in ett par stövlar en gång. Jag gick till skomakaren, det var ett stort misstag. Jag hade provat mig fram till hur mycket som behövdes tas in men inte ritat på stöveln (detta var det stora misstaget), sedan när jag kom till skomakaren så gjorde han en markering där uppe, och en mitt på vaden (stövlarna var för vida från halva vaden och uppåt). Den dumma skomakaren tog sedan bort en näst intill rektangulär bit istället för den självklara kilformade. Resultatet blev en stövel som var för smal mitt på vaden med en ful utbuktning lite längre ner. Jag fick gå till en sadelmakare som försökte jämna ut det hela lite, så att de gick att ha på sig.

Det vad inte dyrt varken hos sadelmakaren eller skomakaren, 100-200 någonting.

Det är därför man ska gå till en utbildad skomakare eller sadelmakare - men då får du betala mer än en hundring såklart. Har hört flera historier om skomakare som dödat stövlar.

Min kompis gjorde det på sina stövlar och det blev jätte bra. Syns inte alls att dom är insydda. Tror det kostade 700 kr eller ngt sådant.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 795
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka